2010. május 18., kedd

Chicago

Haliho!

Ismet itt, egy ujabb tura emlekevel bovulve!:)
Bar vasarnapra terveztuk a hazajovetelt,tegnap reggelre ertunk csak NY-ba Csillivel,de errol majd egy kicsit kesobb,haladjunk idorendben..:)

Pentek este kezdtuk a turankat. Mivel a hostszuleim kicsit megcsusztak es az igertnel kicsit kesobb erkeztek haza, fognom kellett egy taxit ami kivitt a repterre. Igy sajnos meg Chicagoba erkezesem elott 40$-t kellett koltenem...de megerte,hogy ne kessem le az odautat (is). :)
Csillivel es Evivel a repteren talalkoztam,gyorsan becsekkoltunk es mar szalltunk is a gepre. Ez volt eletem legrazosabb utja, ugyanis atrepultunk par viharos felhon es a szel csak ugy dobalta a gepet. Ablaknal ultem, csak azt lattam,hogy szakad es zord felhokon megyunk keresztul. Ettol fuggetlenul a jokedvunk megmaradt, csicseregtunk s csak akkor maradt bennunk a szo,mikor a razkodas feldobta a gyomrunkat a torkunkba..:) na de ez gyors volt!
Az elottunk es mogottunk ulok nem is nagyon szerettek minket,mert csak jart a szank es nem hagytunk senkit aludni. Az elottem ulo nenike parszor hatra is nezett ram s szikrakat szort a szeme, ilyenkor szepen ramosolyogtam es vissza is fordult :)
Mikor foldet ertunk s kisetaltunk a terminalba, Dori mar ott ult, ugyanis o Washingtonbol jott es a gepe egy oraval hamarabb leszallt. Mar 11 ora korul lehetett,ezert gyorsan fogtunk egy taxit s mentunk is a "hotel"-be. Igaz hotelnek hivtak, inkabb egy rosszabb diakszallora hasonlitott. Nem volt tul tiszta, amihez csak hozzaertunk szetesett, viszont olcso volt s nekunk teljesen szuper,csak aludni jartunk be! Reggel azt hiszem 7-8 korul felkeltunk,lefutottunk reggelizni es mar indultunk is a varosba! A "hotel"-nek plusz pont jar azert,hogy a"Loop"-ban helyezkedett el, azaz a belvarosban ahol a latnivalok vannak, ergo minden gyorsan megkozelitheto gyalogosan is. Meg semmit nem lattunk a varosbol,elso utunk a szuvenirboltokba vezetett :) hisz a kepeslapokat ugyebar meg kell venni..;)
Ahogy haladtunk, elerkeztunk a folyohoz... Milyen folyo?
Chicago az 5 nagy to kozul a Michigan to partjan fekszik-Illinois allam- (ami mellesleg olyan hatalmas,hogy a tulpartra nem latsz at). A Michigan to olyan szinten reszeve valt a varosnak, hogy tobb helyen bele is folyik, igy lettek a kis folyocskak! Na ezt jol elmeseltem :P
Gyonyoru,ahogy a folyok metszegetik a varost, s meg elbuvolobb milyen epuletek ovezik a partokat. Az 1800-as evek vegen egy hatalmas tuzvesz pusztitott a varosban,ezek utan emberek tomkelege jott,hogy "ujraepitse" a romokat.
Chicago-t a szeles varoskent emlegetik, en inkabb azt mondanam, hogy az epiteszek paradicsoma. Mellesleg a tuz utan a vilag elso felhokarcoloja is itt epult (ami mai szemmel nezve vicces,mert 10 emeletes,42 m magas volt).

Tehat elerkeztunk a folyohoz,ahol befizettunk egy hajoturara. Ez elvileg egy 90 perces tura lett volna,de volt nehany fennakadasunk igy 2 orasra sikeredett:) A hajoval beindultunk a varosba, a betondzsungel felfedezeseben pedig idegenvezeto segitett eligazodni. Ime par kep izelitokent...











Nem kell mondanom hogy a varos tele van hidakkal, s mind-mind felnyithatoak, ha epp a vitorlasok arra jarnak,el tudjanak haladni. Na jo azert nem megy ilyen konnyen, de mi pont kifogtuk! Ugyanis az idegenvezeto elmondta,hogy a hidak telen nem mukodnek, s a joidoben is csak szerdankent es szombatonkent nem tudom milyen idokozokben nyilnak fel,ehhez kell alkalmazkodniuk a folyon vitorlazni vagyoknak. Szerencsenknek hala,errol is tudtam par kepet csinalni..:)





Mikor elertunk a Sears toronyhoz visszafordultunk es nagyobb vizekre eveztunk, kimentunk a Michigan-re! Eleg felhos volt az ido,a kepek nem tul tisztak, de korulbelul ilyen volt a kilatasunk:







Mi pedig csodalattal bamultunk :P



A hajoturat kovetoen a varosban csellengtunk, par kedvenc epuletemrol szamolok most be.

Trump Tower -azaz Trump torony



Hogy mi is ez?
Egy 92 emeletes hotel (423 m). 339 szobaja van, 2008 ota uzemel hotelkent, es amilyen magas... a szobak arai annal jobban az egekben vannak.
2001-ben ugy hataroztak,hogy a vilag legmagasabb epuleteve varazsoljak,de a szept. 11.-ei tamadasok miatt visszavontak a terveket. Amugy nem all messze a poziciotol, hisz igy is az USA 2. legmagasabb epulete, az elso pedig a Sears Tower ami szinten Chicagoban van :)

John Hancock Center-a kedvenc epuletem



Ez egy 100 emeletes, 344 m magas epulet,amit ha az antennai tetejeig merunk, igazabol 459 m.
Irodak,ettermek, lakasok is vannak a felhokarcoloban,a kilatoja pedig a 94. emeleten van.
Tehat nagy a versenges a Sears Tower-rel, hisz ma mar az magasabb, viszont mivel ez kozvetlenul a to mellett all,innen szebb a kilatas :P
Egy erdekes tortenet:
1981-ben Dan Goodwin sikeresen megmaszta az epuletet,mert fel akarta kelteni a figyelmet arra,hogy a felhokarcolok felsobb emeletein ragadt embereket lehetetlen az epuletbol kimenteni veszhelyzet eseten. Buvarruhat viselt es kampokat hasznalt,hogy fel tudjon kapaszkodni a tartoszerkezetek kiallo reszein es sikerult is!! A tuzoltosag tobbszor is megprobalta megallitani, rudakkal kereszteztek az utjat,vizsugarral locsoltak, vegul a polgarmester parancsara abbahagytak a megfekezest,mert feltettek a pasi eletet. Termeszetesen amint felert, letartoztattak...no comment... :)

Sears Tower


Juhuuu!! Ez aztan a nem semmi! Az Usa legmagasabb epulete!
442 m magas, antennaval 527 m, 110 emeletes es ahova mi turistak is betekintest azaz kitekintest nyerhetunk, az a 103. emelet! A kilatoba kb 60 masodperc alatt visz fel a lift, evente tobb mint 1 millio turista latogatja meg. Uvegbol kiepitett kiszogelleseket terveztek az epulet egyik oldalara,igy ha kiallsz,le lehet latni az utcara:) Hat le is neztunk, le is ultunk :D


A 103. emeletrol





Egy ujabb rovid kis tortenet: ezt a tornyot is megmasztak,ketten is. Az elobb emlitett Dan Goodwin es Alain Robert. Goodwin 7,5 ora alatt ert fel. Allitasuk szerint nehez munka volt, mert az utolso 20 emelet ablakai a kod miatt csuszosak voltak... birtokhaboritasert letartoztattak oket.

Millenium Park

Ez a kis liget 9900 negyzetmetert olel fel, eloszor elso nap este latogattuk meg.
Termeszetesen a zold teruleten kivul egy csomo erdekes szobrot, epitmenyt rejt magaban.
Masnap vilagosban is visszatertunk es megneztunk ugyan azokat napfenyben is :)
Csak par dolgot neztunk meg..mint peldaul:

Jay Pritzker Pavilion




Akkusztikaja tokeletessegevel egy fesztivalnak is helyet ad, sajnos annyira nem voltunk szerencsesek hogy ebben az elmenyben is reszunk legyen, de el tudom kepzelni milyen szuper lehet itt ucsorogni es zenet hallgatni!

Cloud Gate


Azaz csufneven: "A bab". Ez egy 3 emeletes nagysagu rozsdamentes acelbol keszult szobor, amit hogy mire jo...hat a muveszet!:)
Az egyszeru turista (azaz En) ezt gondolja a babot lattan...
Ha a Michigan to felol kozelitem meg, rajovok,hogy jee,magamat latom! Ahogy az alak domborodik es homorodik ugy megyek ossze, vekonyodok, koveredek..:)





Ha a varos felol nezem, rajovok, hogy ez micsoda jo, latom az osszes epuletet mogottem!!!







Crown Fountain

Ez a vizeses az egyvelege a muveszetnek es a "video szobraszatnak". Kb 15 m magas, granitbol keszult es arcokat mutatnak a nagy kepernyon. Igazabol ketto ugyan ilyen vizeses van egymassal szemben, ahol az arcok egymasra neznek,neha elmosolyodnak,pislognak es mikor becsukjak a szemuket csucsoritenek es a szajukbol viz folyik ki. Van,hogy klipeket is lejatszanak, vagy csak a tomegben kameraznak es a jarokelok vetitodnek ki a hatalmas kepernyore. A ket vizeses kozott kifeszitett viztukru viz all,amiben udito nyaron belecammogni, illetve a vizeses ala allni.




Buckingham Memoria Szokokut

Ha jol tudom a "Rem rendes csalad" cimu sorozat egyik klipjenek szinhelye.
Nem csodalom,mivel hatalmas es gyonyoru!
Termeszetesen itt is ugralni tamadt kedvunk, pedig mar a masodik napi seta utan ertunk oda :)







Ez a setank kivezetett a parkbol es a varos masik szegletebe vetettuk magunkat.
Elsetaltunk az Aquariumhoz es a Planetariumhoz. Ez egy hatalmas seta volt,vegig a to menten, majd hogy azert biztos ami biztos meglegyen a napi km, visszaindultunk a park fele,azon tul mig el nem ertunk a

Navy Pier-be

Azaz a molo,ahol van egy hatalmas epulet, benne lehet enni-inni,szuvenireket vasarolgatni, kint pedig fel lehet ulni egy oriaskerekre es korhintara.




Itt volt aki kaveval turbozta magat, volt aki kifekudt, Dorival pedig mar csak bamban ultunk :)



Kesobb Dori es Evi felultek az oriaskerekre, Csillivel pedig megpihentem egy padon. Hogy itt se maradjon ki a neha-neha elofordulo kellemetlenseg, most is beleakadtunk egy erdekes figuraba. Mig itt csellengtunk, elkezdett kovetni minket egy arab foszer. Csilli mondta,hogy mar mikor a padon sutkereztunk latta,hogy mogottunk ul es minket figyel. Majd mikor elkezdtunk setalgatni megszolitott, es elkezdett faggatni,hogy ki-mi fiai vagyunk,hol lakunk stbstb... majd mondtam neki,hogy europaiak vagyunk es sajnos pont ma megyunk haza,ezzel lezartam a beszelgetest es mentem a lanyokhoz:)
Ezutan Csillivel azon mosolyogtunk, hogy ez a szituacio tipikus filmbeli. Beteg embernek tuno arab maganyos ferfi fiatal lanyok utan koslat a vidamparkban...nem folytatom:)

Hogy ne legyen tul sok a setabol es tobb reszt is lassunk a varosbol,metrora pattantunk.
Metrora...:) Igen, hisz Chicagoban a metro foldfelszin felett kozlekedik. Nem is a foldon,hanem levegoben!:)
Most nezem,hogy errol nincs is kepem csak videom. Na sebaj. Ugy kell elkepzelni, hogy egy magas allvanyon epultek meg a sineket es a metrok mint a kukacok,ugy cikaznak a varosban jobbra-balra.

A nagy turank annyira jol sikeredett,hogy mire eszbekaptunk, mar mennunk is kellett a repterre!!
Kicsit tobb mint egy oraval a gep indulasa elott kiertunk, ismet elbucsuztunk Doritol
s bar a gepunk a 2-es terminalrol indult,elmentunk az 1-es terminalba becsekkolni. Hogy miert? Mert ki volt a tablara irva,hogy a 2-esrol indulo utasok csak az egyesen tudnak becsekkolni. Igy elmentunk,s visszamentunk a kettesre...ahol kiderult,hogy ott is be tudtunk volna... na sebaj! Irany az atvizsgalo kapu,es mehetunk boardingolni!
Evi ment elol,semmi gond, at is jutott hamar. Aztan jottem en. Valami furanak tuno targyat talaltak a taskamban es elkezdtek babralni....nagy nehezen odaadtak,ezutan Csilli taskaja is gyanus volt, es elkezdtek megint butykolni....nekunk pedig veszesen fogyott az idonk!
Vegul mondtuk Evinek,hogy induljon el a kapuhoz es mondja meg a boardingolo szemelyzetnek,hogy egy pillanat es ott is leszunk. Vegre Csilli is kikapta a csomagjat, felkapkodtunk mindent es elkezdtunk orult modjara Evi utan futni!
Jobbra el, egyenesen,balra,le a mozgolepcson, vegig a folyoson,jobbra,balra,elore,fel a lepcson... vasarnap este 8kor...a repter tele volt,mindenkit lokkodtunk el az utunkbol,elottem kiabaltak az emberek,hogy "vigyazz,futnak", "adjatok helyet"!!!! Minden esett es csuszott le rolam, vert a viz, egyszer meg is kellett allnom setara kapcsolni,mert mar nem birtam futni :) nem is tudom...nagyon sokat mentunk,hatalmas a repter!!! Vegre elertunk a C26-os kapuhoz!!
Az orrunk elott csaptak be az ajtot, Csilli pedig elkezdett orult modon kopogni (az uvegablakon), mert meg epp 3 dolgozo setalt be a repulore..a sracok visszaneztek es setaltak tovabb. A boardingos asztalnal mar nem volt senki,igy atmentem a 27-eshez. Persze itt is sor allt, befurakodtam mindenki ele es elkezdtem konyorogni,nyissak mar ki az ajtot,meg siman fel tudunk szallni!! Hat gondolhatjatok mennyire orult nekem a szemelyzet... Mondtak,csak mondtak, hogy nem lanyom nem, egy percet kestetek, menjetek a vasarloi szekcioba intezzetek uj jegyeket...Puff... na ez kellett nekem...erre elkezdtem meselni,hogy nekem fontos munkam van,reggel 6kor dolgoznom kell,nekem most azonnal haza kell mennem...dehat sajnos mar remenytelen volt.
Viszont aranyos volt a lany mert mondtam neki,hogy a vasarloi szekcioban nagyon hosszu sor all, es nekem nagyon nagy segitseg lenne,ha o a kis pultjanal adna nekem jegyeket a leheto legkorabbi gepre. Befejezte a meg par perces munkajat es adott is ket jegyet a masnap reggeli 6 oras gepre. Szerencsere nem kellett rafizetnunk es a szallasunk is ingyen volt:)





Evi meg idoben feljutott,s mikor leszallt felhivott minket. Azt mondta, az osszes hely foglalt volt, igy valoszinuleg nem azert nem engedtek fel minket mert kestunk egy percet,hanem mert az utolso pillanatban odaadhattak a helyeinket a talan elottunk lekesoknek.. vegulis mar mindegy,utolag jot nevetunk rajta :)

Azt hiszem ebbol most ennyit tudtam kihozni, ha valamit nem fejtettem ki elegge,..... jarj utana... :)

670 keppel tertem haza, amit a delelott folyaman leredukaltam egy kicsit es 115-ot feltettem az albumba. Jo szorakozast rajtuk,ha az elmenybeszamolo utan van meg kedved nezegetni,megtalalod a szokasos helyen! :)

Puszi!

Ui.: csakhogy a mai napomba is bevonjalak titeket,elmondom,hogy mar reggel munka utan nekialltam a kepeket csinalni,3 oramat vette igenybe. Delutan ismet dolgoztam, 7kor vegeztem, lejottem a szobamba blogot irni es azota ketszer keltem fel 5-5 percre. Most ejfel van... :) igy telt a napom... :) :(
Videot pedig...valoszinu csinalni fogok, de nem a heten :)




7 megjegyzés:

  1. Hahah, nagyon tetszik a földön fekvős képek:).
    Klassz bejegyzés!
    Én hétfőn csak este 6-tól dolgoztam, és lényegében egész nap a képeket csináltam és bejegyzést írtam. Nem tudják mások elképzelni, milyen sokáig tart... :)

    A video készítésekor szólj, mert viszem a kis videoimat :)
    Puszi

    VálaszTörlés
  2. Szia Lujzi!

    hat izgalmas egy utatok volt :) orulok, hogy sok helyre eltudtok jutni. talan legkozelebb en is futok veletek a gepre majd New Yorkban, de az meg odebb van...
    Es egyebkent munkabol nem kestel el?
    micsoda jo ingyen szallasotok volt :) nekem is volt mar ilyenben reszem.
    majd besz skypeon. sok puszi

    VálaszTörlés
  3. Szuper bejegyzés! Nagyon tetszett a stílus, teljesen átjött a Zsófi-style! Love it. A felhőkarcoló mászó sztori tök jó volt, kösz h megosztottad. Nekem a bab a kedvencem, haza akarom vinni!!! I love the bean. A repülő lekésés...áááá :) Az enyémnél túlfoglalták, és mondták, ha nem jelentkezik 2 önkéntes, akkor az utolsó 2 boardingolót dobják ki a rendszerből. Szerencsére volt 2 jelentkező, kaptak ajándék 250 dolcsis jegyet meg szállást aznap éjjelre. Úgyhogy mindenki időben csekkoljon be, nehogy hasonló történjen vele :)

    Crown fountain: 2400 kis téglalap/vízesés. Megcsináltam a matek házit ;)

    Szerintem menjünk vissza holnap, adjuk fel az au pairkedést, és álljunk be utcai zenésznek mi is! :)

    Puszi, vagy rapperes-en peace,

    Dóri

    VálaszTörlés
  4. Szia kis Világjárónk!!

    Köszönjük az újabb színes történetet.Olvasva a sorokat s látva a képeket,ismét egy színes nagy kalanddal gazdagodtatok.Nagyon tetszenek a tornyok az égig érő épületek s a hozzá tartozó történetek.Az "üvegkalitka" különösen látványos s egyben félelmetes is.Az az elvetemült aki úgy döntött megmássza,nem sokat törődött a következményekkel.A egyetlen cél az volt,hogy megtegye. A nagy "babszem" is igen különös.Egy csoda,ahogy szinte látod benne az egész várost s más és más arcát mutatja s különböző színekben pompázik,napszaktól függően.Szerintem gyömöszöld bele a böröndödbe és hozd haza.Talán nem veszik észre a reptéren.Ha még is fényderülne arra,mi is van nálad....na jó,add nekik vissza,legyenek vele boldogok :)S hogy a hazafelé utatok nem alakult tervetek szerint,azt hiszem túl egyszerű lett volna :)Tudom abban a pár órában nem tünt annak,de így utólag,egy nagy poén és szerintem már ti is jót nevettek rajta :) És az a szállás...és még ingyen is volt :) egy szavatok sem lehet :)
    Szóval mindent egybevéve,örülünk hogy jól érezted magad!!!!

    UI:tényleg azt nem is beszéltük,hogyan s mikor közölted a családdal,hogy nem érsz haza időben s hogyan fogadták???Tudták reggel mi a teendő azzal a két kis gyerekkel?:)

    Most érzékeny búcsút veszek,de azt hiszem hamarabb beszélünk,mint ezt olvasnád :)

    Sok sok puszi...vagy mi :)

    Hiányzol!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  5. szia zsofikam!
    nagyon tetszik a kis beszamolod, kicsit olyan mintha en is ott lettem volna, koszi a szep elmenyeket!!!
    mi meg egyben, es jol, jelentkezem ha valtozik a helyzet!
    millio puszi (a kepek is szuperek)
    hugi

    VálaszTörlés
  6. Szia ZSóóóóófi!
    Szupi bejegyzés lett, most te sem spóroltál a betűkkel :) A képek is jók, köszi hogy ilyen sokat fotóztál és mind megkaphattam őket - te is az enyémet :) És köszönöm, hogy megint videot szerkeszthettem nálad...még fogok jönni. Bár ha sikerülne júniusban Macbook-ot vennem, akkor már csak addig kérném a segítséged.
    A Navy Pier-es pasi félelmetes volt, tényleg úgy sétálgatott egyedül - és követett minket - mint a horrorfilmekben.
    Mindjárt hétvége, de addig még úgyis talizunk!
    Puszi

    VálaszTörlés
  7. Koszonom mindenkinek a megjegyzeseket!:)
    Mikor megtudtam,hogy lekestem a gepet,egybol hivtam a host csaladomat. Bar nem orultek neki,nem csinaltak nagy gondot belole,mert mondtam,hogy a delelott folyaman hazaerek,igy fel tudom venni a gyerekeket. Csak annyit mondtak: "Probalj meg aludni, mert holnap sok helyre kell menned"
    Hugi!!! Mar lassan csorog az ora, hajra,hajra!!! Drukkolunk! :)

    VálaszTörlés