2010. május 5., szerda

dolgozgatunk-nyaralgatunk...? :)

Szep napot mindenkinek!
Most delutan jelentkezem,mert reggel elvittem a csaladot suliba, s a kicsit vissza is hoztam mert fajt a hasa.(most epp delutani szunyokalason van). Mikor hazaertunk berontott az ajton es megkerdezte: "Mikor kapcsolod mar be a Ben10-t?"
Vegul a kerdesemre,hogy miert is jott haza (beteg-e vagy ma ugy dontott,hogy inkabb tv-t akar nezni a suli helyett) azt valaszolta,hogy eleg jol van,o csak tv-t akar nezni..:)
Egyszer-egyszer az evben elofordul az ilyen,nekem is volt sulis koromban mikor beadtam a kamu unalmast..:) Csak mara terveim voltak amik fuccsba mentek.. Sebaj, majd egyszer! :)


Szombaton volt a baseball meccs,mutattam a jegyek kepeit emlekeztek?!
Hat sajnos nem mentem.
Pentek este mar eleg koran agyba bujtam mert lazas voltam es fajt a torkom. Szombatra ez csak fokozodott, lett egy szep kis mandulagyulladasom,egesz nap fekudtem. Evitol kaptam antibiotikumot,az anyukajatol pedig jo tanacsokat,utolag is koszonet nekik!
Vasarnap pedig megkezdodott a kurzusom!
Gondolom most vannak akiknek fogalmuk sincs milyen kurzusrol beszelek...
Egy aupairnek az eve alatt annyit kell tanulnia (azt amit akar es bir fizetni) hogy az ev vegere osszegyuljon 6 kredit. Ha jol tudom egy kredit 10 tanitasi oranak felel meg. Az elso felevben elvegeztem egy spanyol tanfolyamot,azert 2 kreditet kaptam.
Majd ratalaltam erre a tanfolyamra amit most kezdtem el.
Valaki nagyon okosan kitalalta,hogy tud penzt keresni az aupair-ek tanittatasabol....
Lenyeg... mi a vagya egy aupairnek? Nagyon egyszeru : utazni,latni,olcso arak mellett es sok kreditet kapni.
Igy valaki letrehozott egy olyan kurzust nekunk,ahova szinte csak aupairek jarnak. Eddig ezekrol a kurzusokrol hallottam: "Washington kurzus", "Boston kurzus", "California kurzus" es ahova en jarok: "Niagara vizeses kurzus"
Nagyon jopofa az egesz. Osszesen 3 vasarnap kell megjelenni reggeltol delutanig, igy biztositjak az eleg oraszamot. A 3 vasarnap utani hetvegen pedig elvisznek egy parnapos turara oda,amelyik kurzusra jelentkeztel. Minderre 4es fel kreditet lehet kapni,de van olyan opcio is,hogy nem jarsz a kurzusra csak befizetsz a kirandulasra-persze ezt kredit hijan.
Szoval mit is "tanulunk" az orakon? Mar mult heten kaptunk egy mailt,amiben csatoltak egy hazi feladatot. Arrol szolt,hogy elkuldtek egy mitoszt(persze a mitosz helyszine Niagara), aminek az elolvasasa utan kepregenyt kellett kesziteni belole. Ezzel konnyu dolgom volt, mert a nagyobb hostfiam imad rajzolni es keres nelkul felajanlotta,hogy o majd megcsinalja :) Szerintem nagyon szupi lett! :)



Szoval a kurzuson a bemutatkozas utan mindenkinek ki kellett rakni a hazijat az asztalra es elkezdtuk elemezgetni a masiket. Ezzel mar elment masfel ora. Ezutan elkezdtunk nezni egy videot a Niagararol, ami reszben tortenelmi,reszben foldrajzi volt, szorakoztato reszekkel megspekelve (pl.: bemutattak azokat az embereket akik elsokent vetettek le magukat a vizesesben hordoban ulve,baleseteket meseltek...)
Ezutan mar jott is az ebedszunet. A delutani orakon befejeztuk a mar elkezdett videot, beultettek a szamitogep terembe (mindenki facebook...:) ) es ennyivel vege is volt az ott toltott idonek. A kovetkezo vasarnap muzeumba megyunk. :)

A heten eddig minden a megszokott kerekvagasban ment, kiveve ma,hogy a kicsi lebetegedett.Igy ma reggel hettol ejfelig dolgozok (nincs pluszpenz)...ennyit arrol,hogy napi max 10 orat dolgozhatok..:(

Kedden talaltam egy guggolo kisfiut az utcan aki nagyon sirt,igy megalltam mellette. Talan 7 eves lehetett. Azert pityergett,mert nem talalta az anyukajat,azt mondta otthagytak. Szerencsere par hazzal arrebb meglattam egy rendort (epp egy tilosban allo autot birsagolt) es szoltam neki, hogy a segitsegere lenne szuksegunk. Nagyon kedves volt,gyorsan oda is jott es azt mondta atveszi a kisfiut, igy mentem is tovabb Olliert. Remelem azota megtalalta szegeny az anyukajat!

Szoval miert is az a bejegyzes cime,ami?? :)
Mindig csak azt emlegetem mennyit es hogy dolgozok,most egy kicsit beszamolok a nyaralasi tervekrol is! ;)
Mar mondtam,hogy jovo hetvegen megyunk Chicagoba, amit mar nagyon varok mert csodaszep varos!! Most mar azt is tudjatok,hogy megyek a Niagarara is a kurzussal...juniusban... ( ebben meg az a vicces,hogy az egesz kurzus kirandulassal egyutt fele annyiba kerult,mint a mult felevi spanyol tanfolyamom )
Most pedig mar a juliusi program is tisztazodott!
Noverem, csaladja es egy otthoni baratom fognak meglatogatni!! :) Par napot nalam toltenek,majd tovabb megyunk Bahamakra (Nassau, Paradise Island). Lefoglaltuk a jegyeket, mar csak a sors donti el,hogy ideernek-e,vagy helyettuk inkabb a vulkanikus porfelhok lesznek-e a levegoben :)

Most ismet elbucsuzom egy kis idore, remelem sokatokrol en is hallok ujra a kozeljovoben, ha nem is itt, e-mailben!

Puszi!

9 megjegyzés:

  1. California kurzus!!!!De jó lehet,az mennyibe került volna?Gondolom drágább.

    Puszi.Dóra

    VálaszTörlés
  2. Zsófi, nekem is megcsinálá a host gyereked a házit???

    És...becsomagolnál a poggyászodba a Bahamákra?

    VálaszTörlés
  3. Igen,a California tura a legdragabb. Ha jol emlkeszem 6-700$ korul van.
    Evi:
    Igen,igen,igen....!!!:)

    VálaszTörlés
  4. Én azt akarom, hogy a Zsófinak legyenek ékezetei. Aki szintén akarja, húzzon be ide egy strigulát!!!

    u.i: Kedves Zsófi, köszi, hogy begyomagolsz a Bahamákra :)

    VálaszTörlés
  5. Elírtam a "begyomagolsz"-ot, mert "becsomagolsz"-ot akartam írni.

    VálaszTörlés
  6. Hat Evita hiaba szeretned,nem lesz...;P

    VálaszTörlés
  7. Pedig az Apple-re is föl lehet telepíteni. Sőt, sztem matricát is adnak, ha szépen nézel :)) Evita: begyomagolsz...:))) Ez kb. olyan volt, mint a Fodex (múltkor beszéltünk Évivel skype-on, és mondja, hogy jött a Fodex-->FedEx helyett; úgyhogy Zsófi, most már van egy képzeletbeli futárcéged is;)

    Ez a Niagara kurzus egy vicc :) De még szerencse, hogy van, enélkül mennyi au pairnek kellene végig szenvednie az angol órákat...hajjaj :)

    Zsófi én tuti nem bírnám, ha ilyeneket csinálna a családom, hogy reggel 7-12ig :S Respect.

    Pénteken! Puszi

    VálaszTörlés
  8. Elmondom, hogy még telepíteni sem kell a magyart az Apple-n, csak átállítani a nyelvet 2 helyen a System Preference nevű mappában :) Múlt héten mutatta meg CSAK NEKEM az apple boltos fiú :)
    Szeretem Évi elírásait, mindig jó kedvem lesz tőle. (Nekem SATbucks-ot írtál a blogomba, az is jó.) Szegény Tequilát úgy ütöd Evita, hogy nm csodálom, hogy bosszúból elírja a szavaidat :) FODEX?? Veled küldetem haza a leveleimet ezek után :)
    Puszedli!

    VálaszTörlés
  9. Ahhhaaa!!
    Nagyon szivesen elmegyek helyettetek a postara es sorba allok, alkalmankent 30$-ert..Es igy alakult a FODEX!
    :)
    Mar csak par ora es repulunk!!!JUHUUUU!!!!

    VálaszTörlés