2010. június 12., szombat

Niagara Falls

Miutan csutortok delelott megirtam a bejegyzest del korul felmereszkedtem a konyhaba reggelizni es a mosogatogepben ismet ott figyelt az eger ... De akkor mar nem csak egerunk volt,hanem a konyhat elleptek a hangyak. De nem csak egy-ketto, nagyon-nagyon sok!! Anyukaval sms-eztem es megkert,hogy vegyek minimum 10 hangyacsapdat mert o ki nem allhatja a hangyakat! (Azota a hangyak mar eltuntek,az eger pedig minden nap feltunik itt-ott, mar fraszt kapok tole!! ) Aznap este etteremben vacsiztam a sracokkal s mikor hazaertunk gyors furdes kovetkezett. A kadban ultek, en mellettuk a foldon es akkor hallom, hogy valami nagy doromboles es sikitozas hallatszik lentrol. Gyorsan lefutottam a lepcsore es latom,hogy anyuka a konyha kozepen ket labon egyhelyben ugral, toporzekol sikitozik... Mint kiderult o annyira fel a hangyaktol, mint en az egerektol. Nem reszleteznem hogy tovabba hogy mutatta ki a felelmet... de en egyszer sem csinaltam ekkora hisztit egy egertol mint o a hangyaktol... Es en vagyok a beszari? :)
Na mindegy. Aznap este megkert hogy dolgozzak tovabb mert allitolag annyira kikeszult a hangyainvaziotol, hogy Apukaval el kellett mennie beulni valahova :)
Mar alig vartam a masnap reggelt, hisz koran reggel indultam Manhattanbe a Penn Station-re ahonnan indultunk Niagarara. Mar meseltem,hogy egy kurzus kereteben mentem el erre a turara. Csak aupair-ek jottek, volt idegenvezetonk es 3 busz New York-bol, 1 pedig Washingtonbol. Osszesen 200-an voltunk! :) A tobbseg a kanadai oldalra ment es ott is szalltak meg, en maradtam az USA oldalan. A kulonbseg annyi, hogy a kanadai oldalrol szebb a kilatas, a vizesest szembol lehet latni. A vizeses igazabol Az USA oldalan van, igy nekunk "csak" ilyen volt a kilatasunk:





Kozel 10 oranyi buszozas utan megerkeztunk a szallasunkhoz ami a vizesestol kb 3 perc gyaloglasnyira volt. Delutan 5 korul ertunk oda, meg sutott a nap,igy Evivel egybol nekivagtunk egy kis felfedezesnek. Majdnem korbesetaltunk mindent amit latni lehet, s megprobaltunk olyan helyet talalni ahol nem "fast food"-ot azaz gyorsettermi kajat lehet csak kapni... Megjegyzem ez nagy kihivas ilyen heyen!
Este elkezdett esni az eso,igy ugy dontottunk koran agyba bujunk es reggel koran ismet nekivagunk mindennek. Egy szobaban negyen voltunk, minket ket ukran lannyal raktak ossze, de mindenki fakultativan ment mindenhova igy nem nagyon ismertunk meg senkit.
Szombat reggel az elso utunk a vizeses labahoz vezetett ahol befizettunk a hires "Maid of the Mist" hajoturara. Ez eleg kozel vitt mindket vizeseshez, igy szembol es kozelrol lathattuk a nagy zuhatagot. Ezt az elmenyt sajnos kevesbe tudom megosztani Veletek, mert a viz tombolo erejet,hangjat eloben jo igazan megelni, kepeket pedig nem nagyon tudtunk csinalni mert a viz esesetol hatalmas "vizpara" volt, mi is az ott kapott esokabatunkban voltunk,a kapucnit jol a fejunkre huztuk,a fenykepezonk nem biztos hogy orult volna ennek a kis elmenynek. Amugy en is alig lattam mert a kod az arcomon csapodott le, egyfolytaban a szemem torolgettem :) Vegul elhajoztunk a patko alaku vizesesig,ahol a semmi kozepen megalltunk, kicsit acsorogtunk es indultunk vissza. Leirhatatlan elmeny, mindenkinek nagyon ajanlom! Utolagos tanulsagom, hogy papucsba kellett volna mennem..:) A vegen a cipombol ontottem ki a vizet,a zoknimat kicsavartam es mentunk tovabb.:)
A hajotura vegen lepcsokon fel lehetett setalni a vizeses menten, ezt tudom illusztralni is:




Ezutan seta...szuvenirbolt....seta...szuvenirbolt... vegul elerkeztunk a vizeses masik oldalara,ahol egy masik lehetoseg tarult elenk. Imset par dollar befizetese utan kaptunk egy ujabb esokopenyt, szandalt es egy ujabb kiepitett utvonalat jarhattunk be a vizeses labanal. Errol kepeket most nem teszek ide, ha megnyitjatok az albumot boven lathattok. Ez meg vizesebb kaland volt mint a hajokazas, volt egy olyan resz (erre a szegletre ki is volt irva, hogy Hurrikan terasz) ahol a vizeses egy hatalmas kosziklara csobogott, a kosziklarol pedig ugyan olyan nagy erovel, mertekkel, sebesseggel ra a teraszra. Ezala be is lehetett allni, persze mi is megtettuk :) Nem is tudom elmondani milyen erzes volt! Szamomra nagyon felelmetes, halalfelelmem volt. Olyan erzesem tamadt mintha a mogottem allo hatalmas sziklatomeg ram akarna dolni. A viz csobogasa hangos s mikozben alatta alltam es verte a fejem a nagy ereju vizsugar... mintha valaki agyonkalapalt volna :)
Ezutan ismet seta..szuvenirbolt....ettunk-ittunk... Igazabol nagyon kihalt a kornyek, mas latvanyossag nincs, boltok es szorakozasi lehetoseg nuku... Igy olyat csinaltunk mint meg eddig Amerikaban soha! Kivalasztottunk egy szep fuves teruletet a folyo partajan, kozel az eseshez es kifekudtunk felig nap-felig arnyekba. Amint vizszintbe kerultem ez volt az elso gondolatom : "Ur Isten, erzem a fu illatat!" Ez hasonlo elmeny, mint mondjuk mikor egy videki ember felhokarcolot lat :) Annyira jo volt, el sem tudom mondani! :) Na jo azert ne essunk tulzasokba, ez az elmeny fel evig boven kitart, de akkor nagyon jol esett! Emellett a viz hangja kb 5 perc alatt alomba is nyomott. Egy kellemes delutani szunyokalas utan ismet utnak indultunk, seta,seta... masnap pedig indulas haza!
Hetfotol megkezdodott a nyariszunet, azota minden nap reggeltol estig dolgozok. Most kezdodik a bojt idoszaka, amikor mar nem tudom kielvezni a szabad delelottoket.. Azt hiszem eletem egyik leghosszabb nyara elott allok :) nem baj, ilyen sem volt meg, a nyar mindig gyorsan elrepul.. hat most nem fog!:)
A napjaim kicsit hosszura nyulnak, 11-12-13 orakat vagyok a gyerekekkel, ami hol teljesen lemerit, hol olyan kedvesek, hogy orom veluk lenni. Volt olyan estem,hogy mar este 8kor aludtam, tegnapra pedig ugy ereztem semmi sincs az agyam helyen. Tegnap nagyon nyugos volt mindenki, egesz nap siras es kiabalas ment,estere teljesen beleszedultem... De nem baj, mert meg mindig sokkal-sokkal jobb mint egy vizsgaidoszak a foiskolan!!! :)
Most szombat van, este 11.30. Delutan 3-kor kezdtem el dolgozni es ha minden jol megy holnap delig dolgozom. A szulok elmentek egy eskuvore, nem alszanak itthon, igy ma delutanozok, ejszakazok es reggelezek. Ez nem baj, csak attol tartok egy kicsit, hogy ha holnap szamoljuk majd a heti dolgozott oraimat huzni fogjak majd a szajukat. Az aupairek elvileg heti 45 orat dolgozhatnak egy fix penzert (ha kevesebbet dolgozunk ezt a fixet akkor is meg kell hogy kapjuk) es heti egy nap szabad kell hogy legyen. Nekem most ejfelkor lesz meg a 63. oram (meg nem is szamoltam az ejfeltol holnap delelottig-et) eshat.. ingyen en sem szivesen dolgozok...
Na majd meglatjuk mit hoz a holnap!
Most bucsuzom mert az alommano hirtelen beporzott a szobamba.
A megigert videoval bucsuzom, uj kepek pedig az albumban.
Puszi!!



Niagara Falls from Zsofia Fodor on Vimeo.

1 megjegyzés:

  1. Zsófi, mától én is azzal fogom magamat vigasztalni, hogy jobb ez a munka mint a vizsgaidőszak az egyetemen/főiskolán.
    Milyen igazad van :)

    A video csúcsszuper!!! Imádom!

    VálaszTörlés