2010. június 3., csütörtök

Allati tortenetek s miegymas...

Azt hittem a multkori rovaros incidensem utan megkonyorul rajtam az eg es nyugtom lesz par napig... Hat sajnos nem igy tortent! Ra egy vagy ket napra reggel mar felebredtem de meg az agyamban lustalkodtam kicsit, amikoris hallom, hogy CSATT!!!! Ez biztosan az egercsapda!! A szobamban az osszes allt, kimentem a konyhaba. Ott veletlenul elcsattintottam mar egyet mult heten mikor porszivoztam, de lattam,hogy most a masik is eldordult. Nem lattam,hogy van-e benne valami mert fejjel lefele allt, de nem is volt lelki erom megnezni, igy megkertem az Anyukat,hogy jojjon le es kezdjen vele valamit. Bar o is remegve... de megforditotta. Sem kaja sem allat nem volt benne!! Maig nem ertem mi tortenhetett, de talan jobb is, hogy nem tudom. Ismet eltelt vagy ket nap, mikor este mar lekapcsoltam a lampat, aludni keszulodtem, mikor hallom, hogy valami vergodik a falhoz. Lampa fel es latom, hogy egy hatalmas meretu repulo akarmicsoda talalt be a szobamba. Nem csinaltam kepet de jobb is, mert szornyen nezett ki,helyette inkabb ugrottam a papucsomert es probaltam leutni. Egy ideig kergettuk egymast de olyan gyors volt, hogy nem birtam leutni igy megint mentem fel Anyukaert, hogy jojjon le es segitsen! Kb fel perc alatt a falhoz is kente :) Megkoszontem s csak annyit fuzott hozza, hogy szivesen, de ennyire beszari embert mint en meg az Apuka (o ugyanugy fel mindentol mint en) meg nem latott..
Tegnap este mar mindenki itthon volt, Anyuka a kicsivel a kanapen ult, Apuka a naggyal a konyhaasztalnal beszelgetett en pedig elkezdtem elpakolni a vacsis maradekokat. Kinyitottam a mosogatogepet, kihuztam az also fiokreszt. Na mi ult az evoeszkoz tartoban?? Hat egy eger!!!
Annyira nem szamitottam ra, ugy megijedtem!!! Senkinek nem kivanom ezt az erzest!! Persze egy kisebbfelet sikkantottam, az eger elkezdett felem futni en pedig elkezdtem futni, fel a szekre! A szulok vegul arra a dontesre jutottak, hogy jovo heten hivnak valakit aki kiveszi a mosogatot a beepitett pultbol es betometik a lyukakat! Azt hiszem ideje megtenni lassan egy ev utan... arrol nem is beszelek , micsoda egerszag van a hazban! S lassan egy ev utan is ugyanugy felek az egerektol mint eddig, tegnap kaptam is a kerdest: "Magyarorszagon talan nincsenek egerek?" De vannak, csak a magyar eger ha meglat akkor elfut, ellenben ezek az egerek jol kirohognek es elkezdenek kergetni..mar aki hagyja.. bennem pedig jo ijesztheto-alanyra talaltak. A magyar egernek ha kiteszem az egercsapdat akkor belemegy, az amerikai kikeruli... amit szemely szerint lattam is.. Emlekeztek mikor meseltem, hogy egyik ejjel lampanal aludtam es lattam,ahogy az eger fut a szonyegemen ezerrel, majd mikor elert a ragacshoz lefekezett es elkezdett futni a masik iranyba? Es hogy mult heten hogy csattintodott ossze a csapda aldozat nelkul... tudni sem akarom! Erre Apuka azt mondja, hogy dehat o is csak azert fut mert megijed tolem.. Akkor szeretnem azt megkerdezni,hogy multkor melyik batortalan eger ult a labamra mikozben a konyhaban ultem??? Ha leteznenek oriasok es felnek toluk eszembe nem jutna, hogy kozelukbe menjek, nem hogy az egyik testreszukon megpihenjek!!! Ennyit az egerekrol, gondolom mar egesz Brooklynban minden ragcsalo tudja a cimem es ide jonnek ha rohogni akarnak egy emberen! :)
Ezek utan Anyuka felment az emeletre es egy hatalmasat sikitott! Csak annyit hallottam, hogy "Oh my God, this fu...ing ugly bug!" Azaz Istenem ez a ba...ott undorito bogar! Apuka fel is pattant es kerdezgette mi a baj mit latott, de Anyuka gondolom nem akarta elottem mondani az esemenyeket igy csak annyit mondott,hogy mindenki maradjon lent, minden rendben van! Jesszusom, mekkora bogar kell ahhoz, hogy meg Anyuka is sikitson?! Ezt sem szeretnem tudni... A lenyeg, hogy ma 2-3 orat aludtam, egyreszt mert a szomszedban egesz ejjel uvoltott a TV, masreszt mar teljesen kivagyok ezektol az allatoktol es egesz ejjel zorejeket hallok (vagy csak kepzelodom?) nem tudom... de minden apro neszre felpattanok es villanyt kapcsolok. :( :( :( Olyan almos vagyok!!!!!!!! :(
Amugy tegnap az osszes egercsapdamat leszereltem. Mindegyikben csoki volt, s minden kocka kozepen volt egy lyuk,amit tobb mint valoszinu a rovarok nyalogathattak ki. Ugy dontottem inkabb ez se legyen, mert az eger ugy sem megy bele, a rovarokat pedig csak csabitom. Ugyhogy most mar csak a papucs az egyetlen fegyverem! Eleg szomoru!!
Ettol fuggetlenul nem volt rossz a mult hetem, az ido szuper, es a hostcsaladom elvitt magaval egy Yankees baseball meccsre! Kb egy honapja keszultem egy meccsukre a csajokkal, de hirtelen lebetegedtem igy a csaladom meghivott magukkal a vasarnapira! Ohio csapata ellen jatszottunk, 7-2-re nyertunk!:) A stadion tele volt, a jatek 1-kor kezdodott es 4-ig tartott. Bar a gyerekek nem birtak vegig es ok elobb el is jottek, en vegigultem. A jatekot csak elvetve neztem, a korulottem levo emberek nezegetese erdekesebb volt :) Elkepeszto, hogy sok-sok ember mennyire igenytelen onmagaval szemben! Szinte MINDEN ember kezeben kola vagy sor, hamburger es sultkrumpli! Ez igazabol mindenkinek a sajat dolga es nem is zavar... de mikor azt latom,hogy a 200 kg-os embereknek meg mindig az a legnagyobb gondjuk,hogy a sultkrumpli ne fogyjon ki a kezukbol... hat ezt eleg szomoru latni! Mielott beertunk volna a stadionba, Apuka mondja, hogy "Zsofi, most adunk neked egy kis elmenyszeletet az igazi Amerikabol" Teljesen igaza volt. Baseball, kola, sultkrumpli,elhizott emberek. Mar az elejen kiszurtam a legnagyobb embereket a korzetemben s akin megakadt a tekintetem az egy 30 ev koruli ferfi volt. "Szegenynek" a hatan egy hatalmas hamburgerhus alaku zsirreteg ringott a hatan mikozben lepegetett jobbra-balra, termeszetesen az o kezebol sem hianyzott a sok olajos finomsag. Nem telt el fel ora a meccsbol es mar ment is ki ujra kajaert, egy ujabb hatalmas kolaval es sultkrumplival tert vissza. Az ulesek legszelen ultem, s mikor hozzam ert megbotlott es pont mellettem esett el. A hatara esett es csak gurgatta magat jobbra-balra, de nem sikerult felallni. Rosszul ereztem magam, mert egyszeruen nem birtam levenni rola a tekintetem es segiteni szerettem volna, de keptelenseg volt,hogy valahogy is felrancigaljam a foldrol. O kozben csak himbalta magat es vegig a kolajat nezte, ki ne lottyintse. Vegul o szolitott meg,hogy legyek olyan kedves es fogjam meg a kolat es sultkrumplit mig felall.... errol most nem irok velemenyt... de ezeket a dolgokat meg szomorubbnak tartom mint a tenyt,hogy NY-ban tobb patkany el mint ember!
Hetfon nemzeti unnep volt, Evivel es Csillivel elmentunk Queens-be a Corona Park-ba es megneztuk a hires Globe-nevu szobrot.




A park sok szobrarol hires, mi csak 2-ot neztunk meg, de megerte, nagyon jol nez ki, korulotte az emberek koriznak, a fuben tollasoznak, piknikeznek... Szupi kis hely! Ezek utan elindultunk egy masik parkba de az idojaras keresztbe huzta a szamitasainkat igy majd maskorra halasztjuk.
Most egy ideig megint elbucsuzom, holnap koran reggel indulok Evivel a Niagara vizesehez, vasarnap este ekrezunk vissza.
Hetfotol nincs suli, a nyariszunet megkezdodik, jajj minden aupairnek!! :) :(

Most kaptam a hirt, egyik kommentelom (Hugi-unokatestverem) tegnap reggel vilagra hozta Zsuzsi babajat, mindkettojuk egeszseges!!!!! :) JUUHHHUUUUUU!!! :) Sok puszi nekik, nagyon orulok a jo hirnek!!:)

Ui.: keszitettem egy ujabb rovid videot. Az elso reszben Central Park-i tancosok,masodik reszben Yankees meccsbol reszletek:)

Puszi!!!



Central Park+Yankees from Zsofia Fodor on Vimeo.

9 megjegyzés:

  1. Jaj én úgy sajnállak az egér miatt!!!
    A mi házunkban is van, de én még sosem találkoztam vele.
    Szerintem NYban minden hnázban van egér, de brooklyni egerek különösen bátrak :)

    VálaszTörlés
  2. Szegény Zsófi!
    Ez, meg az előző bejegyzés!Még olvasni is sok(k),nem hogy élőben "élvezni"....
    Én is rettentően sajnállak!
    Őszinte részvétem,amiért terrárium jellegű házba kellett költöznöd!
    Kitartás:)
    Kéne valami bogárriasztó spray-t venned,amit ha magadra fújsz,akkor nem közelítenek feléd 3 méteres körzetben!
    A Chicago-s videod tényleg észveszejtően jó!

    Szabina voltam!

    VálaszTörlés
  3. szörnyűek ezek az egerek, meg ez a sok bogár :S:S:S ha esetleg egyszer New Yorkba vinne az élet számítsak rá, hogy mindenhol ott vannak??

    csak azt nem értem, hogy mért lyukasak a házak... mintha direkt az egereknek hagyták volna nyitva a házat.. vagy maguk az egerek rágták ki a bejáratukat a házakba?
    komolyan nem értem amúgy ezt az egészet, igen magyarországon is vannak egerek... pincében, padláson nagy ritkán esetleg, na meg ugye csatornákban nyílván. De házakban? ott kétlem, véleményem szerint azért a magyar házak nagyrésze (a lakott helyiségek főleg) egérmentesek !!! bogarak persze itt is vannak, de azokat le lehet csapni ha ügyes vagy.. dehogy egércsapdával teli szobában kelljen élnem? számomra félelmetesen hangzik.
    nagy tisztelet neked Zsófi!

    Fruzsi

    VálaszTörlés
  4. Respect!! ha nem tudsz aludni a zajoktól miért nem veszel füldugót, gondolom ott is lehet kapni a őpatikában, itthon kb 70-80 forint, narancssárga és nagyon jó! addig is kitartás, ezt nem tudom hogy lehet bírni..ráült a lábadra??? ÁÁÁ, ezt nem bírnám, az tuti! Ezeket a házakat meg gondolom elég könnyedén kirágják az egerek, hisz a legtöbb ilyen szerkezetkész fa izé, nem? Vagy a tietek tégla??

    Jó szórakozást a Niagaránál!!

    VálaszTörlés
  5. vagy kellen egy macska és máris tudnák az egerek, hogy ki az úr a házban:)

    VálaszTörlés
  6. a macska nagyon jó ötlet :DDDDDD csak helyeselni tudok !!!

    Fruzsi

    VálaszTörlés
  7. Fuldugo? Nem rossz otlet,de olyan megoldas mintha homokba dugnam a fejem. Attol,hogy nem hallok zajokat meg tudom,hogy ott vannak es talan csak meg remisztobb. Az a baj,hogy itt nem radiatorok vannak hanem a foldon es falban racsos lyukak,ezen keretszul jon a meleg telen. Azt hiszem ezek a fo forrasa az egereknek,majd egyszer csinalok rola kepet es megmutatom mire gondolom. Ettol fuggetlenul biztos,hogy a falban is vannak lyukak,hisz a mosogatogep mogul jonnek ki es be,akarhanyszor elofordul egy a konyhaban,mindig a mosogato fele futnak..:( Ma jott egy szerelobanda a hazba,akik ezt-azt helyre tesznek,de azt mondtak hogy ok aztan nem tudjak kihuzni a mosogatot...
    A macskanak en is orulnek,de ok nem szeretnenek haziallatot tartani. Mar ezerszer megigertek,hogy kolcsonkerik a szomszed macskajat par napra... hat kb fel eve ezt hallom.
    Mindegy,mar csak 3 honap es majd az uj aupairnek lesz ez a gondja... Ha neki egyaltalan gond lesz ez...

    VálaszTörlés
  8. Ja, ezekenbe a papírházakba könnyen bejut minden kis élősködő. Nálunk mondjuk nincsenek csak bogarak, de nekem az is elég. Egyébként javaslom a hajlakk használatát annak, aki nem meri simán leütni őket :) Én mindig frászt kapok, mert ilyeneket gondolok, hogy "Basszus tutira észre fogja venni, hogy ki akarom nyírni, és majd jól rámugrik!!". Így nem csapom le őket, hanem először lefújom, majd rádobok öt tonna újságot...xD Tudom, hogy őrült vagyok meg állatkínzó is, de ezzel az egy dologgal nem tudok mit kezdeni. Úgyhogy Zsófinak minden tiszteletem, én már elköltöztem volna :)

    Puszi, szép hetet

    VálaszTörlés
  9. szia zsofikam!
    hat nagyon cukik ezek a tortenetek, bocsi de jokat rohogtem rajta :). de azert egyutterzek, nagyon sajnalom, hogy ennyi haziallatotok van, de most mar tenyleg csak par honap ne hagyd hogy elroncsak a maradek elmenyeket ezek a kis szemet hazikedvencek.
    velunk minden rendben zsuzsi egy alom, egy angyal, tunemeny, ez az igazi szerelem!
    vigyazz magadra! puszi

    VálaszTörlés