2010. február 28., vasárnap

FEL ev-KET ev??!!

Ha jol szamolom.... Egeszen 6 honapja lakok itt Brooklynban es eldegelem az eletem ket gyerkoc mindennapi tarsasagaban!!!
Felidonel vagyok,remelem a kovetkezo felev is nagyobb problemak hijan fog telni es sok helyre eljuthatok meg! Bar a neheze meg csak nyaron fog kezdodni,mikor mar nem lesz iskola es reggeltol estig...... na ezen majd kesobb idegesitem magam :)
A mult es mostani hetvegemrol majd a kovetkezo bejegyzesemben irnek.

Tegnap keso delutan-este fele itthon voltam,a ket szulo is. Pakolgattak,fozocskeztek,estere vendegeket vartak,igy megkertek,hogy uljek le a kicsivel TV-t nezni. Mar kezdtem teljesen beleelni magam a mesebe,mikor hallom,hogy "Apuka" hiv,menjek ki a konyhaba.
Beszelgetni szerettek volna, feldobtak,hogy elmehetnenk egyik este vacsorazni,ahol atbeszelhetne mindenki az elmult felev torteneseit,erzeseit egymassal kapcsolatban. Mondtam,hogy persze, szuper lenne! Ettol fuggetlenul tovabb kerdezoskodtek,hogy erzem magam,mennyire hianyzik az otthonom,mennyire szeretek naluk lenni stbstb...
Majd roviden ok is elmondtak a velemenyuket rolam. Par szoban osszefoglalva... azt mondtak,nagyon szerencsesnek erzik magukat,hogy en jottem hozzajuk,megkedveltek,a gyerekek is szeretnek. Elmondtak azokat a dolgokat amiket szeretnek bennem,egy ideig taglalgattak (amugy mar mult heten tobb fizetest kaptam,mondvan azert,mert olyan kedves vagyok..:) ) majd ezutan kozoltek: "Nem szeretnenk,hogy nyar vegen hazamenj!!"
Ezt mar tobbszor is emlitettek,de tegnapra kicsit tovabb fejlesztettek a mondanivalojukat.
Azt mondtak,hogy nagyon sokat erne nekik ha maradnek meg egy evre veluk,nem szeretnenek mas bebicsoszt. Es ezt annyira komolyan gondoljak,hogy varjak,hogy hozzak fel nekik javaslatokat amik kielegitenenek annyira,hogy elkotelezzem magam meg egy evre veluk.
Ok azt gondoltak,hogy vegyem fel a kapcsolatot az otthoni iskolammal es erdeklodjem meg van-e olyan iskola itt New York-ban,ahol ha szeptembertol tanulnek az otthoni suli be tudna szamolni masodik evemnek. Igy nem kellene meg egy evet halasztanom es ha majd hazamegyek nem kell ujra jarnom az elsot,nem lennek lemaradva....
Tudjak,hogy itt minden iskola fizetos,s erre azt mondtak,hogy a fizetesem mellett kifizetnek az itteni tanittatasomat is! Ugyanis ha uj aupair-t keresnenek,eleg sok penzt kellene ismet fizetniuk a kozvetito cegnek,s azt gondoltak azt a penzt szivesebben koltenek az en iskolamra.
Vagy ha akarmi mas gondolat jar a fejemben es megvalosithato,jojjek fel vele batran,hisz mindent meg lehet beszelni..!
Ezutan csak alltam a konyhaban,s hirtelen ezer gondolat ontotte el a fejem!!!
Mara mar kicsit rendszereztem a gondolataim,nezzuk ket oldalrol a dolgot..csak diohejban...

Pozotivumok
-New York,New York... persze,hogy imadom az itteni eletet!
-Kinek az eletrajzaban ne jonne jol,hogy egy kulfoldi egyetemen tanult?
-Tanulni kulfoldon..szinte minden diak alma,foleg,hogy mar a munka (penzkereset) is adott.
-Ki tudja,az uj iskolaban milyen kapcsolatok kottetnenek es hataroznak meg a jovomet?
-Meg egy ev itteles annyit jelent mint meg egy ev ingyenes angol nyelvlecke..minden nap!
-A tobbi pozitivum amire meg nem gondoltam :)

Negativumok
-Vajon tenyleg talalnek olyan iskolat ami nem kerul 4-5-szor annyiba mint amennyit egy uj aupair-ert fizetnenek? Vagy nekik az sem sok penz,s megeri?
-Vajon talalnek olyan iskolat,ahol minden nap bejelenthetnem,hogy delutan 2kor szevasz,holnap majd jovok,nekem most dolgoznom kell mennem...?
-Ha esetleg a vizsgaim delutanra esnek,mit csinalok? Nem megyek vizsgazni,esetleg dolgozni?
Nem kapok krediteket vagy elkezdodnenek itthon a gondok,hogy hivjanak helyettem babysitter-t erre es arra az idore?Esetleg fizessem en a babysittert?
-Kepzeljuk el egy hetem:
hetfo: 6.30-kor kelek, 7.30kor elindulok suliba,onnan 2kor elindulok dolgozni,este 8-12 kozott vegzek
kedd:ugyan ez
szerda:ugyan ez
csutortok:ugyan ez
pentek:ugyan ez
altalaban heti 3szor dolgozok 10-11-ejfelig,a tobbi ket nap 7-8 kozott vegzek.
Szombat altalaban par ora munka,a vasarnap talan szabad lenne, na akkor tudnek tanulni,esetleg aludni.
-Meg egy ev tavol csaladtol,baratoktol?
-Es meg a tobbi negativum amikre nem gondoltam...:)

A mesenek vege mara,megyek aludni,hisz nemsokara egy uj het kezdodik amit megint almosan fogok kezdeni :)

Ui.: Szivesen olvasnam a kommenteket,kinek-mi a velemenye.

Puszi!


16 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nekem az volt az első gondolatom, hogy mindenképpen maradnék. Még nem halasztottam (és már hála, nem is fogok :)), de ha nem találsz kint megfelelő sulit, akkor esetleg nem éri meg, hogy megint elsős legyél? Nem tudom, hogy működik, de úgymond muszáj újra megcsinálni az elsőt? Kreditátvitellel nem fogadják el a tárgyaid? Ettől függetlenül még kint is tanulhatnál. Talán soha vissza nem térő lehetőség ez. ;)

    VálaszTörlés
  2. Szia Zsófi!!!
    Már nagyon vártam, hogy végre halljak felőled :), akartam ma írni emailt, hogy hova tűntél, (tán ellepett a hó :)) de látom megvagy sőőt!!!
    Szerintem nagyon jó ötlet lenne ha kint tudnál tanulni, ne aggódj, ők hozakodtak fel a témával, tehát a problémákat is nekik kell megoldani.
    Érdeklőd meg hol mennyiért tudnál tanulni, milyen elfoglaltságot jelentene ez neked napi, heti szinten, és ha ez nem felel meg a szülőknek, akkor úgyis azt fogják mondani, ez túl sok nekik, ha meg nem akkor hidd el ilyen lehetőség nem minden nap adódik.
    A család, hát igen kemény téma, de szerintem a te érdekedben mindenki támogatna, és nem örökre mész el csak még egy évre, szóval ha hazajössz együtt lehetsz a családdal még párszáz évig :) :) :)!!!!!
    Puszika, remélem találtok erre megoldást, és ha nem ezt a sulit folytatod itthon, hanem másikat szerintem akkor sem fog összedőlni a világ, vannak akik 40-50évesen kezdenek el egy főiskolát, ráérsz még a magyarországi tanulással, kint keress magadnak valamit!!!!!
    Remélem segítettem a döntésbe, úgy gondolom hallgass a szívedre, és az eszedre is egy kicsit, és rögtön meglesz a válasz!!!!
    Amúgy meg a szülők fognak végleg dönteni, vázold a terveid és vagy elfogadják vagy nem, az ő kezükben van a döntés! :)
    VIGYIMAGI!!!! Hugi

    VálaszTörlés
  3. szia!
    hat tenyleg nehez dontes ele allitottak teged.
    ha maradsz,akkor tenyleg ki kell mennem hozzad hogy talalkozzunk vegre :D
    nekem az jutott eszembe, hogy akar kereshetnel egy olyan sulit kint,amit ott elvegzel,es nem kene bajlodnod a Mo-ival. en is kint vagyok mar lassan 2eve,ki lehet birni. es ha jol erzed magad,akkor meg miert ne maradnal. persze nekem is hianyzik a csalad,meg baratok,de igazabol ok is azt mondjak hogy inkabb maradjak kint,mert hat otthon sok mindent nem lehet csinalni...
    szoval gondold at alaposan. kint sem vagy egyedul,vannak sok barataid, meg a 'csaladod'. lehet nem lesz tobbet ilyen alkalmad. gondold at. Donts okosan!!!
    puszika
    Vigyazz magadra!
    Szilvi

    VálaszTörlés
  4. Szia Zsófi!
    Mi már tegnap ezt megbeszéltük, én nem maradnék még egy évre au pair csak azért,hogy amcsi suliba járjak. Koleszba mennék vagy albérletbe több fiatallal és mellette babysitterkednék. Szerintem ahol azt a pár kreditet összegyűjtöttük, azt is be tudjuk írni az önéletrajzunkba, mint főiskola/egyetem. Én legalábbis ezt fogom csinálni és otthon fogalmuk sincs a Borough of Manhattan Community College-ról. :) Csak hüledeznek majd, New Yorkba járt ez a lány, wow! Egy szemesztert talán bevállalnék, de mi van ha az otthoni suli nem fogadja el? Ezt ki kellene nyomozni!
    Szerintem a családod nem nagyon gondolta át ezt, mert az órarendedben lehetnek esti órák, ha délelőtt mész akkor ki áll át a kocsival? (ha mást kérnek meg, az heti plusz 30-40 dolcsi nekik legalább). A tandíj nem tudom mennyi, de nem olcsóbb szerintem mint egy au pair.
    Gondold át, úgyis az lesz a jó, amit döntesz! :)
    Puszi!!

    VálaszTörlés
  5. SZia Zsófikám,

    én a helyedben, biztos hogy kintmaradnék még egy évet. Ilyen lehetőséged úgysem lesz már, ha hazajössz. Az itteni suli is megvár, és még fiatal vagy. Persze, úgyis te döntesz, de én a helyedben kint maradnék még. Iratkozz be valami jó kis suliba kint és tanulj. Mikor végleg hazajössz, rengeteget fog segíteni a kinti suli az önéletrajzodon, bárhol is szeretnél majd elhelyezkedni. Vigyimagi,
    pusszancs-i

    VálaszTörlés
  6. Én majd személyesen mondom el a véleményemet.
    Mikor futunk össze? Csütörtök este dolgozom, de a többi este szabad vagyok.
    Puszik, ölelések

    VálaszTörlés
  7. Szia, én is maradnék a helyedben! Ez nagyon jó lehetőség!
    És olyan sulit is nézegess esetleg ami nincs minden nap, vagy hétvégén csak, vagy tanfolyam vagy ilyesmi.
    Miért kellene minden napos suli, az tényleg sok lenne!
    Vagy valami tanfolyam csak, amit szeretsz!
    Ági

    VálaszTörlés
  8. Ja igen még valami, én is 2 évvel később kezdtem a fősulit, 24 évesen végeztem, dehát mi van abban? Semmi! Volt 36 éves évfolyamtársam is, 12 éves gyereke volt, és nappalin járt. Szóval nem vesztes semmit tényleg.
    Ági

    VálaszTörlés
  9. Hahó Sehikém!
    Hát szerintem az én véleményem egyértelmű lesz számodra!Én maradnék a helyedben.Persze tudom nem egyszerű elintézni a sulis dolgokat, de szerintem megéri,bármilyen képzésen vegyél is részt.New York az New York, és már ahogy sok előttem szóló is mondta az önéletrajzodban nem fognak csak úgy elsiklani felette h 2 évet kint éltél, dolgoztál és még tanultál is.
    Egyébként szerintem az itthoni sulival tuti lehet egyezkedni, csak próbálj velük beszélni.
    A szülők meg: mivel ők hozták fel a sulit így valószínű úgy fogják ők is alakítani a dolgokat h mindkettőtöknek jó legyen.
    Ha végül kint maradsz kénytelen leszek gyűjtögetni hogy kiutazhassak hozzád.:)
    Puszi

    VálaszTörlés
  10. Szia,

    így ismeretlenül is írok Neked, ha nem gond. :)
    szerintem én maradék. Nagyon kedves a család, hogy ilyet ajánlott.
    amúgy milyen sulit tudnál elvégezni egy év alatt?
    Lehet hogy a honvágy miatt nehéz lesz, az nagy negatívum lenne nekem.
    de ha most is jól érzed magad kint, akkor miért ne.
    Itthon semminek nincs nagy jövője. A fősulit/egyetemet levelezőn is elvégezheted akár munka mellett, stb.

    Üdv,
    Emma

    VálaszTörlés
  11. Fodesz!

    Majd megbeszéljük Skype-on a dolgot, addig is hallgasd ezt a számot! Milla Csók!:)
    http://www.youtube.com/watch?v=RPpBCn3vUZg

    VálaszTörlés
  12. Szia Zsófi!

    Mit tanulsz otthon?
    Nehéz döntés, való igaz. Tetszik, hogy pro-kontráztál, valószínűleg én is ezt csinálnám (vagy fogom csinálni)...
    Csillinek adok igazat abban, hogy nem biztos, hogy tényleg jól belegondolt a család minden részletben. Viszont ha meg vannak elégedve Veled, és úgy tűnik meg vannak, akkor inkább költenek Rád többet, mint hogy bevállaljanak egy új au-pairt, akivel nem biztos, hogy ugyanígy megtalálják a közös hangot.

    Sok sikert és szerencsés döntést!
    Lilla (Fr.o.-ból)

    VálaszTörlés
  13. Ha van hova visszamenned(suli), akkor nem érdemes maradnod. Túl rizikós. 3000 dollár alatt nem fogsz, csak angol órákat találni, ami normális. Egyetlen kurzus 700-800 dollár. És az még csak egy...Nem hiszem, hogy Mo.-on elfogadják egy teljes évnek. És ha így van, akkor újrakezdeni a fősulit? Megér ez ennyit ilyen sok munka mellett? Ha maradsz, akkor mikor lesz szabad időd? Mi van, ha beüt a krach, és mégse lesznek olyan jófejek? Az a baj ezzel, hogy ha ezt megléped, akkor még a mostaninál is jobban rájuk leszel utalva. Ami szerintem nem jó. De ez csak az én véleményem. Tudom, hogy sok kommentelő csak jó szándékkal ír, meg jajj milyen kedves a család, maradjál. De azok, akik nem au pairek, vagy külföldön élők, nem látnak mögé. Ez van. Szóval gondold át. New York-ban még élhetsz máskor is életed során, akár ösztöndíjjal is kijöhetsz mastert csinálni, ki mondta, hogy olyat nem lehet? A papírmunka kb. ugyanannyi, mint ezzel lenne. A szabadság pedig megfizethetetlen.

    Ennyi voltam. Hamarosan találkozunk, sok puszi, Dóri

    VálaszTörlés
  14. Talán Dóri látja itt a legjobban a dolgokat :). De akkor is vonzó a plusz egy év. Viszont suli szempontjából tényleg meggondolandó. Én sem kezdeném újra ezt a sulit,amit csinálok, hála már gyakszira megyek nyáron :). Azért ez az 1 év is nagyon sokat jelent majd, főleg nyelvtanulás szempontjából. De a döntést Neked kell meghozni, és úgy dönts, ahogy Neked a legjobb. Szorítok ;)!

    VálaszTörlés
  15. Halihó!

    Én csak a családom miatt nem maradnék tovább... mondjuk nekem már az 1 év is ijesztő, nemhogy 2:) A sulis dolognak tényleg alaposan utána kéne járni, itthon sem olyan könnyű két különböző belföldi egyetemet összeegyeztetni, hát még egy amerikai sulit egy magyarral:D De igazából ha lehet halasztani az itthoni sulidban még egy évet, akkor az nem olyan vészes, mert utána folytathatod ugyanúgy. Lehet, hogy tényleg egy kisebb falattal kéne próbálkozni, valamilyen 1 éves tanfolyammal. Mondjuk az a hét amit felvázoltál elég durván néz ki... én már az olvasása közben is elfáradtam:D Amúgy hidd el, tényleg mindegy hogy hány évesen végzel, nem az számít, tudod, addig jó, amíg tanul az ember:)))) Ezért igazából ha tényleg akarják, hogy maradj, és te is szívesen maradnál még egy évet, nem feltétlenül kell beiratkozni egy egyetemre... az már lehet hogy tényleg sok lenne. Ez lenne az én véleményem:)

    Nagyon bírom a blogjaitokat ( Csilliével és Éviével együtt), olyan, mintha egy kalandregényt olvasnék:))

    Üdv: Rita

    VálaszTörlés
  16. Szia Zsófi!
    Jó sok ötletet adtak az olvasók!
    Én is szólnék pár szót!Én 24 évesen-azaz most ősszel kezdtem az egyetemet nappali tagozaton.Eddig nem volt lehetőségem tanulni(nem sikerült államilag finanszírozottra bejutnom),több nálam idősebb csoporttársam is van.úgy érzem nem késtem el,azért hogy most kezdtem,ráadásul úgy gondolom,hogy a sulitól(ha az ember jól tanul)támogatások,ösztöndíjak miegymás összegét megkapva nem jár rosszul az ember, sokszor eléri egy átlag bér összegét.Szóval itthon bármikor "újra tudsz kezdeni"bármit,de kint?Sokkal kevesebb az esély rá,hogy visszamész,mint annak az esélye,hogy a sulit itthon folytasd!(Huh,remélem érthető voltam:)
    Van csoporttársam ,aki 3év után otthagyta a szakját,és nálunk elsősként kezdte újra,s a közös tárgyak,ami neki már volt,egytől egyig elfogadták a tanárok,szóval tuti van lehetőség kredit átvitelre.Kaptál egy szép lehetőséget a családtól,ami lehet,hogy még több kaput nyit meg előtted!De itthon sokkal nehezebben tud mozogni az ember,mint ahogy Csilli is írta:lehet,hogy keveset keresnek kint az au-pairek,de többet annál,minthogy az itthoni (átlag)fizetésekből jusson el egzotikus helyekre.(Ez volt a lényege).
    Remélem sikerül majd dűlőre jutnod!
    Szabina voltam:) Csilli olvasója

    VálaszTörlés