2009. október 3., szombat

Haho!!

Sziasztok ismet!!
Az elozo napom megsem alakult ugy,ahogy azt elkepzeltem..ugyebar gyorsan elbucsuztam,hogy visszafekszem egy kicsit aludni..vissza is fekudtem,s epphogy letettem a fejem,megszolalt a telefonom, Jen hivott (az "anyuka"),hogy menjek ismet a suliba,Olit haza kell hozzam mert ismet lecsekkolta a doki es meg mindig tele van tetvekkel a haja.. Ugyhogy indultam is,s mire hazaertunk,kaptam egy mailt tele instrukciokkal,hova vigyem a fiut. Van itt Brooklynban egy no,akinek ez a foglalkozasa: tetveket szed az emberek hajabol. Szoval metrora szalltunk, s elmentunk a nohoz.Kezemben a kis terkeppel nekiindultunk az utnak, s vegre elertunk a hazhoz. Ez egy olyan utca volt,ahol csak zsidok laktak,s az o hazuk kb olyan volt mint egy publikus atjarohaz,nyitva minden kapu,ajto,az emberek csak jottek-mentek,igy csengetes nelkul mi is bementunk. A haz tele volt gyerekekkel,felnottekkel,eszre sem vettek minket,mintha ott sem lettunk volna,tette mindenki a sajat kis dolgat. Vegul megszolitottam egy embert,s megkerdeztem,hol talalom Abigelt,ugyanis hozza jottunk hajturkara.S mintha mar en is ezerszer jartam volna a hazban,mondja,hogy menjek csak be a konyhaba,ott van. Be is mentunk,az egesz konyha tele volt fazekakkal,ment a sutes-fozes,a padlon kb egy egesz doboz kellogs szet volt szorva,nagyon vicces volt,akarhogy,akermerre leptem,ropogott a labam alatt a szetszort kaja:) Szoval egy ideig ott alltunk,senki nem szolt hozzank,majd egy no odalepett hozzank,leultette Olit es elkezdte bongeszni a hajat.Vegul kiszedett valamit a hajabol,es mondja: "Igen ez egy tetutojas.." vegul fogta,s elpockolte ezt a tetutojast csak ugy a levegobe,s en epp azt neztem,melyik kajaba fog landolni a kis darab...es gondolom ugy nezhettem ki,mint aki nem is ezen a foldon el,nyitott szajjal neztem az esemenyeket,minden olyan furcsa volt!! S gondolom ezt Abigel latta is rajtam,mert elkezdett magyarazkodni,hogy ne haragudjak a rendetlensegert,a kellogs nem szokott a foldon lenni es ez a nagy sutes-fozes is csak azert van mert ma egy zsido unnep van es este nagy vacsi lesz es most a gyerekek sincsenek suliba,majdnem mindenki itthon van..Vegul megkerdeztem,hogy ok mind a gyerekeid? Es mondta,hogy igen,mig ott voltam 7 gyereket szamoltam ossze,de azt mondta,hogy van meg egypar gyereke de ok kint bicikliznek:) Szoval az a sok jarokelo ember a hazban mind csaladtag volt,testverek,eshat gondolhatjatok,mindenki mast csinalt,voltak kislanyok akik a babajukkal futkoztak,voltak kisfiuk akik verekedtek,voltak idosebb lanyok akik a fozesben segitettek es volt par kamaszfiu is akik ki-be maszkaltak a hazban,gondolom valamit szereltek kint mert hol kalapaccsal hol furesszel lattam oket,az orruk pedig tiszta fekete foltos volt a kosztol,nagyon muris volt,vegig mig ott voltam,mintha filmet neztem volna,csak ugy porogtek az esemenyek,Zsofi meg csak tatott szajjal figyelt,Oli ugyanigy,meg sem moccant (ami nagyon ritka dolog) mikozben fesulgette a no a hajat,csak nezett,ki merre mit csinal:) Amugy az osszes fiu fejen volt egy..hat tudjatok minden zsido fejen van egy kis fekete "sapka",nagyon tetszett,hogy ezt otthon is mindenki hordja. Aztan megjelent az apuka is,aki gondolom egy orvos lehet,mert feher cuccban volt,a nyakaban pedig logott az a szivhalgato akarmicsoda,s kozben viragokat csomagolt es furoval futkosott felala:) Szoval miutan Olival vegzett Abigel,megkertem,hogy nezze meg az en hajamat is,de hala istennek az en hajamban nem volt semmi:) S mikor vegeztunk,elkert 20ezer Ft-ot.:) HHHaaaatt ez nem semmi,ennyiert en is megfesulgetek barkit:) Aztan mentunk vissza a metrohoz,mentunk vissza Gus-ert suliba. Mig vartuk a kis jarganyt,a sineket kemleltuk,s lattunk par egeret meg egy nagy patkanyt,nagyon izgi volt,mentunk utanuk,igy utottuk el a szabadidonket. S vegul Oli feltette a kerdest: "Dzsoufi (igy ejti a nevem),a patkanyok megeszik az embereket?":) S vegul megnyugtattam,hogy nem,de biztos ami biztos,fogta a kezem s ha kozelebb leptem a sinhez,o visszahuzott,nehogy veletlenul megis belemkostoljon egy:) Aztan jott a metro,mentunk suliba,utana pedig elvittuk Gus-t Manhettenbe egy kulonorara,s mint mindig,addig Olival elmentem a Clifford jatekboltba:) ahol ismet elolvastunk vagy 4 konyvet s mentunk vissza Gusert,majd haza. A mai napom szabad volt,kb egesz nap fekudtem,nem ereztem magam tul jol,kicsit megfaztam,razott a hideg,meg ilyesmi dolgok,de du 4kor ismet szukseg volt ram,felmentem,a szulok elhuztak s epitettunk egy hiperszuper ugratos vonatsint,vacsiztunk,s meg 3 konyv elolvasasa utan letettem oket aludni. Ma egy szavam sem lehet,nagyon aranyosak voltak,de azert orulok,hogy holnap szabadnap:)
Azt hiszem ennyit mara,most bucsuzom,s fekszem a kis agyikomba,Ti pedig nemsokara keltek:) Puszi mindenkinek!!!

5 megjegyzés:

  1. Zsuzsa írta

    Szia Zsófi,

    Az lenne a legjobb ha Te kézbevennéd az ügyet és nem kellene mászkálnod a tetüírtó szaktekintély után..

    A hívatlan vendég észlelésekor nem kell kétségbeesni, hiszen viszonylag könnyedén elpusztíthatók. Venni kell egy tetűirtó hajszeszt, és a használati utasítást pontosan betartva alaposan be kell dörzsölni vele a hajas fejbőrt és a hajat. A gyógyszertárakban beszerezhető tetűirtó szerek (Nittyfor, Pedex, Nix) a tetveket és a serkéket rövid időn belül elpusztítják, azaz a fejtetvesség azonnali megszüntetésére, sőt a megelőzésére is alkalmasak.

    Ügyelni kell arra, hogy a tetűirtó szer ne kerüljön szembe, mert kötőhártya-gyulladást okozhat. A gyermek csukott pedig szemét ajánlatos vattával is védeni. A hajszeszt kisebesedett bőrfelületre nem szabad alkalmazni.
    Nittyfor a neve a szernek
    A szerrel való átnedvesítés után várjuk meg, míg a hajszesz a hajra rászárad (ez az idő a felvitt mennyiségtől függően 5-15 perc). A serkék a tetűirtó hatására elpusztulnak, de ott maradnak a fejen. A serkék eltávolítására a hajat ecetes vízzel öblítjük, az ecet ugyanis oldja a serkék ragasztóanyagát. Ezután jó világos helyre kell leülni, és két ujjunkkal lehúzogatni a hajról az elhalt serkéket, vagy sűrű fogú fésűvel, melynek fogai közé ecetes vattát húztunk, alaposan át kell fésülgetni a hajszálakat. Utána meleg vízzel, samponnal alaposan mossuk meg a hajat. A szempillákon esetlegesen elhelyezkedő serkéket egyenként, csipesszel kell eltávolítani. Az újrafertőződés veszélye miatt (ugyanazon közösség), a tetűirtó szerrel való ismételt lekenés következik, amit már nem mosunk le.

    A készítmények a hajat nem károsítják, tetűirtó hatásukat a következő hajmosásig őrzik meg és a hajra rákerülő fejtetveket még azok megtelepedése, elszaporodása előtt biztosan elpusztítják.

    Fontos, hogy nemcsak a fertőzött személy kezelése indokolt, hanem közvetlen környezetéé, így családtagjaié is, hiszen lényeges, hogy ne maradjon fertőző góc, mert akkor elölről kezdődik az egész. A fésűn, kefén található fejtetvek az eszközök néhány perces forró vízbe mártásával, a sapkában lévők pedig mosással pusztíthatók el. Minden törülközőt, ruhát, ágyneműt, stb. meleg, mosószeres vízzel ki kell mosni, és a ruhákat, ágyneműt átvasalni!

    A mi gyermekkorunkban a sürü fogu fésüt használták akiknek volt tetüjük..

    Más ,,azt mondtad meglesz a MacBook" csütörtökön és tudsz majd skype-izni vele már vártuk nagyon a hívásod és a képetaz új szerzeményről.
    a Judit barátnőm fiának/Long Island/ ilyen van szerintem ,amikor 1 éve mutatta nekünk nagyon tetszett mert zsenialisan könnyen kezelhető.

    Drága Zsófi ha hidegrázásod van akkor lázad is volt!! Nézz utána mi lehetett az/torokfájás/ mert lehet hogy vizelet fertőzés ennek kevés jele van sajnos aztán késöbb kronikus vesebaj lehet belőle azt már ki sem merem ejteni hogy az elhanyagolt húgyuti fertőzésekből lesz később a müvese kezelés/persze nem neked de légy óvatos/

    Sok puszi Neked:

    Zsuzsa, Apud
    P,S: Öcsi dolgozik /5-kor kel, nem cigizik, edzésre jár, szaunázik, uszik, kedves, udvarias , mit mondjak apu boldog én meg/duplán/ örülök hogy örül...

    VálaszTörlés
  2. Bocs azt nem írtam hogy a virusok vagy bacik a véráram utján akadhatnak el a vesében és kevés a klinikai tünet. Így függhet össze a torokfájás egyéb szövödményekkel,
    szóval kellene egy vérkép és egy vizelet vizsgálat ha nem mulik a hidegrázás.

    puszi :. Zsuzsa

    VálaszTörlés
  3. SZia Szofi,

    húú jó sokat írtál mióta nem olvastlak. :o) De most bepótoltam. Nem irigyellek Te szegény, elég sűrű a napi programod. Hogy bírod egyébként? Szülők még mindig rendesek? Az egér ellen szerintem egy hétre be kellene vinni egy macskát a lakásba. Egy hét és eltűnik az egér. Ha nem a macsek kapja el, akkor magától tovább áll, de komolyan. Tetű ellen pedig költséghatékony megoldás a nullásgép :o) Se tetű, se tojás. Ha jön a hideg, húzzanak sapkát.
    Na megnézem az újonnan feltöltött képeidet, aztán megyek szundizni, mert hulla vagyok. Már elég rosszul alszom, szinte alig. Ma voltam dokinál, azt mondta kb egy hét múlva szülünk, úgyhogy FÉLEK!! :o)

    na pusszantalak, nagyon vigyi magi!!!

    VálaszTörlés
  4. Szia!

    Hát nem irigyellek sem tetű, sem egér ügyben, bár utóbbival sajnos nekem is meggyűlik a bajom, (ne aggódj nem otthon :) ), itt az irodában találunk mindíg egeret, döglöttet, ma reggel is pont a főnökúr asztala alatt, aki itt ül szemben velem, és olyan undi, rágurult a székkel, de inkább nem részletezem, a macska kitűnő ötlet, bár nem biztos hogy a gyerekeket túlélné :), legalábbis a felső lakód gyerekei a kerti macskákat már halálra nyúzták, onnan gondolom. Nem szeretem a macskákat, de ezeket már nagyon sajnálom, remélem előbb elmenekülnek míg tényleg meg nem dögölnek:).
    Kitartást, addig örülj míg csak egerek vannak, valamelyik nap ülök az irodában és érzem mászik valami a lábamon, belül a nadrágomban, valami nagy, jajjjjj! benyúltam (muszáj volt bár legszívesebben meghaltam volna) egy bazi nagy büdösbogár volt, és ahogy megfogtam és eldobtam, kiengedte a szagát, egész nap forgott a gyomrom, ez is egy izgi történet volt.
    Na most rohanok, örülök hogy minden ok, ja és a tetűk, valószínű valaki az oviból viszi mindig vissza, biztos nem irtották ki rendesen, ha többször visszajön, beszélni kéne az ovonénikkel, hogy figyeljenek jobban oda hogy a szülők valóban tetűtelenítenek e mert ha egy gyerek is van akivel nem foglalkozik a szülő, éveken keresztüli bosszuskodást tud okozni azzal, hogy visszahozza a tetveket.
    Vigyázz magadra. Puszi

    VálaszTörlés
  5. szia Zsófi ez egy próba üzi

    VálaszTörlés