2009. október 24., szombat

par gondolat...

Sziasztok ismet!!

Mar jo reg ota nem jelentkeztem,most probalok potolni es ami meg megmaradt a fejemben az elmult het torteneseibol,megosztom veletek:) Eloszor is,akihez meg nem jutott el a hir, Ancsinak megszuletett a kislanya,aminek nagyon orulunk es puszi nekik!!:)


Egesz heten nagyon szep ido volt,volt,hogy ismet rovidujjuban lehetett maszkalni,a mai nappal viszont ujra minden a mult heti,esik az eso,es "otthon" is viharos a levego,a szulok kicsit osszekaptak ami lefagyasztotta egy kicsit mindenki kedvet,de pont emiatt ma elobb is vegeztem,apukanak nem volt kedve anyukaval elmenni ma vacsizni igy nem kellett otthon maradnom a gyerkocokkel es nem is volt kedvem otthon maradni. Igy eljottem Csillivel egy helyre,amirol mar lehet emlitettem par szot...nem emlekszem...ez egy "kavezo" szeru "pub" ahol mindenfele fincsi kavet,teat es nasit lehet kapni,altalaban van mindig elo zene,az ulohelyek jo kis suppedos kanapek es a falnal egyszemelyes parnas helyek es kis asztalkak vannak.Nagyon szeretem a helyet,hangulatos,a legtobben hozzak a laptopjukat,netezgetnek,kavezgatnak de sokan beternek valami tanulnivaloval is,van aki konyvet olvasgat...es mindenki kenyelembe helyezi magat es teszi a dolgat..hetfonkent pedig filmvetites van,amit persze mindig vegigdumalunk:) Szoval ma este Csillivel jottem el ide,hoztam a gepem es jegyeket neztunk,mert kitalaltuk,hogy szeretnenk elmenni egy kosarmeccsre egy jo nagy stadionba..mint ahogy azt az amcsi filmekben is lathatjuk...de meg nem talaltuk meg a megfelelot mert vagy az ar vagy az ules elhelyezkedese nem tetszett...kozben Csilli elalmosodott es hazament en pedig maradtam es gondoltam ideulok egy suppedos szekbe blogot irni:)


Mult szombaton dolgoztam egy kicsit,moziba mentem a gyerekekkel es egy masik aupairrel(Lanaval) es az o gyerekeivel. "Where the wild things are"-t neztuk meg ami szerintem szornyu volt es 2 oras,de kozben beszunyokaltam kicsit,igy nem volt problema:) Amugy itt New Yorkban sincsenek gondjaim a joizu,hosszu alvasokkal:) Szoval mozi utan leadtam a gyerekeket es este elmentem Evivel es Lanaval ugyan arra a helyre ahol par hete is voltunk. Igaz most kevesbe elveztem,mert tul volt zsufolva,es az emberek is...ha egy neger radtelepszik,nem mindig egyszeru elkuldeni. En most egy nagy pacakot fogtam ki aki meg a kezemet is megkerte :) hisz pont egy europait keresett akit el tudna venni felesegul es felajanlotta,hogy a tanulmanyaimat is orommel fizeti ha vele maradok,s pont magyar a legjobb baratja is es....mar nem is emlekszem a tobbi dumara:) Mindezeket leszamitva volt par jo dolog is az esteben.. Epp egyik terembol mentunk at a masikba egy folyoson keresztul,ami nagyon jol nezett ki,a fal tele volt plazmatv-kel es Lana megallt,hogy csinaljunk itt egy csoportkepet.Megkert valakit,hogy kattintson le minket es pont egy ott dolgozo buveszt szolitott le,igy inkabb o is beallt kozenk es a baratja csinalta a kepet:) Szoval a srac eleg extremul nezett ki igy kivancsiskodtunk is,hogy mit csinal o itt,ezutan mondta el,hogy buveszkedik,es ha erdekel szivesen megmutat par trukkot.HHogyne!! Es mar vette is elo a pakli kartyat es mutatott valamit..Egy pakli francia kartya volt.Jol osszekeverte,s kihuzott belole 4 kartyat,persze a negy ASZT:) a tobbi kartyat zsebre tette,s ezt a 4et ismet megkeverte es fejjel lefele elem tartotta.Megkert,hogy saccoljak,mi a felso kartya...Pirosra saccoltam.Persze fekete volt. Ezt a kartyat a Lana tenyerebe tette fejjel lefele.Ismet megkeverte a maradek 3 kartyat es ujra megkert,hogy saccoljak..."Piros!" Persze ismet fekete volt:)ismet a Lana kezebe tette,a masikra,fejjel lefele.Szoval igy maradt 2 nala (piros) es 2 Lananal(fekete) aztan elkezdett hadonaszni,meg buvoskodni,es megkert,hogy csettintsek egy buvoset:) na es mi tortent??? Felforditotta a kartyakat a Lananal a 2 piros volt,nala paedig a 2 fekete:) Persze amultunk es bamultunk,Lana pedig ennyit szolt: "Azt hiszem en most elmegyek inni egyet"..el is ment,es Evivel meg ottmaradtunk,s megkerdeztem,hogy levideozhatom-e a kovetkezo trukkot.Mondta,hogy persze,s csinalt megegyet amit nemsokara fel is teszek a videok koze,megnezhetitek..Aztan Evi is megunta es elment en pedig ottmaradtam meg egy trukkre ami szinten szuper volt,szinten felvettem,azt is felteszem majd a napokban..majd jol figyeljetek meg,szinten azt csinalta,hogy beletett egy kartyat a kezembe,s ra par perce felforditotta es mas kartya volt a kezemben:) aztan nem akartam hinni a szememnek es megkerdeztem,hogy megvizsgalhatom-e a kartyakat,mondta,hogy persze,de a trukk nem a kartyakon mult,mert mar majdnem szetteptem a kartyat,ugy vizsgalgattam:) De aztan masnap Csillivel egy csomoszor megneztuk egymas utan a videot es rajottunk a trukkre:)azt nem mondom,hogy meg tudnam csinalni,de,hogy hogy csinalta,mar tudom:) Ezutan volt egy jo kis show a fenti teremben,ezekrol is csinaltam par vidit,majd ezt is felteszem..latvanyos!

Vasarnap ismet vasarolgatas volt a program,a varost jartuk es hetfotol minden kezdodott elolrol...gyerekek,suli utani programok,nehezebb es vidamabb percek...mint mindenhol,minden csaladban.Mindent osszevetve nem volt rossz a het,foleg az ido miatt is,kicsit ujra nyar volt!

Talan kedden volt a legnehezebb napom,faradt voltam es a gyerekek nagyon fel voltak porogve,mar magukra voltak veszelyesek,es tortent is egy kis baleset..oliver nem nezte merre szalad es fejjel nekiment egy oszlopnak,persze lett egy jo nagy pukli a homlokan,mara mar csak egy lila foltja van,de szerencsere a haja pont eltakarja igy azt hiszem a szulok eszre sem vettek. Gus sem volt rendben aznap,a suliban olyan hisztit rendezett egy aprosag miatt,hogy az egyik tanarja oda is jott hozzank es raszolt,hogy ne viselkedjen velem igy,mert nem ezt erdemlem:) este mikor hazaertunk semmi nem volt jo,ugyhogy mar alig vartam,hogy vege legyen a napnak. Apuka jott is mar 7 elott,hisz aznap sulim volt es bar mar semmi kedvem es erom nem volt spanyolra menni,azert elmentem..Felultem a metrora...es egyszer csak azon kaptam magam,hogy fogalmam sincs hol vagyok,elaludtam es mar reg le kellett volna szallnom! Gyorsan le is szalltam,visszametroztam oda,ahova kelett es felsetaltam az utcara..persze egy masik kijaraton mentem ki mint szoktam,semmi terkep nem volt nalam,ismet nem tudtam hol voltam es zavaromban meg az sem jutott eszembe a sulim milyen utcaban van:) de vegul nem is sok kesessel odajutottam.Szerencsem volt,mert a tanar is kesett,elobb beertem mint o,ugyhogy az elso ures helyre leultem amit meglattam es csak logattam a fejem le,nagyon faradt voltam!! Bejott a tanar,csakhogy nem az enyem...az en tanarom nem tudott orat tartani igy az egyik kollegajat megkerte,hogy jojjon be helyette..ezzel nem is lett volna gond..ha beszelt volna angolul!!Az egesz orat levezenyelte spanyolul es nem kell mondanom,mindenki csak nezett ki asz okos kis fejebol..sokat nem tudtunk hozza szolni.Amugy ez nem rossz dolog,mert ha ra lennenk kenyszeritve,hogy minden oran igy megdolgoztassuk az agyunkat mint akkor..biztos jobban haladnank,de kedd este ugy ereztem,hogy ezt most a hatam kozepere sem kivanom.De vegul persze ezt is tuleltem,s az ora vegen mar ugrottam is fel,bedugtam a fulembe a fulhallgatoimat,gyors leptekkel elindultam a metro fele,s mar csak az lebegett elottem,hogy mar csak egy ora sem es fekudhetek!! Miert is ne,uton hazafele meg beleutkoztem egy neger akadalyba,de kozoltem,hogy hazas vagyok es amugy is faradt es nincs kedvem beszelgetni es mikor vegre hazajutottam,csak mosolyogtam,hogy milyen orult is nap volt a mai!:)

A mai nap megprobaltam osszegezni magamban a dolgokat,az egesz ittletemet,a varost az embereket es rajottem,hogy imadom a new york-ot,az emberek sokfeleseget es sokszinuseget,azt hogy itt mindenki megtalalja az izlesenek megfelelot minden teren.A divatot ami nincs,mert mindenki aszerint oltizkodik,ahogy kedve tartja..es mindent!!Korbenezek es..egyszeruen megfog mindaz,amit itt kaphatok es hogy angolul beszelhetek! Persze ez nem jelenti azt,hogy nem hianyzik az otthon,mert persze hianyzik..ezzel mondjuk kicsit furan allok,mert Budapest,Tokorcs,maga a helyek ahol eddig eltem nem hianyoznak..Az emberek,baratok,csalad..Ti hianyoztok,viszont ha a lokalis elhelyezkedest nezem, ez a varos egy olyan hely szamomra,ahol szivesen setalok az utcakon,ahol elvezem azt,amit latok...Ettol fuggetlenul persze itt is vannak napok amik nehezek,amikor alig varom,hogy mar vege legyen,hogy magam alatt vagyok...de ez mindenhol,mindenkivel megtortenik!

Azt gondolom ez az ev tavol mindenkitol megerosit abban,hogy megtanuljam, az eletben magammal kell a legnagyobb harmoniaban elnem ahhoz hogy boldogan elhessek,hogy az elottem levo akadalyokat mind mind konnyebben vegyem majd,hogy Anyu hianyat is feldolgozzam.New York egy tokeletes hely ahhoz,ahol minden nap ujat lathatsz,tapasztalhatsz,a kuturak egyvelege tomorul ossze,s megtanit arra,hogy minden napnak van egy szepsege amire elobb vagy utobb mindenki rajon, igy tanulunk meg a mult helyett a jovobe tekinteni.

Befejezesul,kicsit osszegzem az erzeseim:ha kicsit formalhatnam a vilagot...Talan ugy formaznam,hogy fognek mindenkit aki kedves szamomra es idekoltoztetnem..:)

Persze ez onzoseg lenne,ugyhogy.... tali jovore!!:)

Puszi!!!

7 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszenek az írásaid,sok sikert a további hónapokhoz és az előtted álló ÉLETHEZ!!! Ildi

    VálaszTörlés
  2. az utolso par sorod engem is elgondolkodtatott. de amugy ezzel en is igy vagyok. neha nem egyszeru az elet,neha en sem tudom mit keresek Skociaban,es szivesen hazamennek,de kozben maradnek is,mert jo itt is,csak hat vannak nehez napok... de eros csajszi vagy es megtudsz kuzdeni ezekkel a pillanatokkal. ugye Fodi?!?!?!
    csak fel a fejjel!!!!
    pussszi

    VálaszTörlés
  3. Hi! Tudtam, és egy kicsit tartottam tőle, hogy neked nagyon be fog jönni NY, meg úgy az egész USA, de nagyon örülök, hogy jól érzed magad! Csatlakozom Ildihez, nagyon jók a bejegyzések! Hamarosan találkozunk! Pusszancs!

    VálaszTörlés
  4. Ugyanazt érzem mint Te. Ideköltöznék örökre, de a családot és barátokat idehoznám, na és Budapestet is, és attól kezdve New York City 6 részből állna: Manhattan, Brooklyn, Queens, Bronx, Staten Island és BUDAPEST!!!!!!!!!!

    És itt élnénk boldogan, együtt, a VILÁG FŐVÁROSÁBAN, NEW YORK CITY-ben, ahol nincsenek nyomások, mert a sokféleség miatt megtanulták az emberek elfogadni egymást. Évi

    VálaszTörlés
  5. Kedves Zsófi!Ne keresgélj az ismerőseid között,sajnos nem ismerjük egymást,bár én már talán kicsit ismerlek is,a blogod által.Mind a "négy New York-i" lánykát,szinte személyes ismerősömnek tekintem,kedvelem őket,és szivesen átruháznám jó néhány tulajdonságotokat az én lányomra,aki szintén aupair(csak talán eddig burokban élt itthon,
    meg túl fiatal)Várom,hogy felnőjjön hozzátok,addig pedig élvezem a Ti blogotokat!
    Ildi

    VálaszTörlés
  6. Nagyon kedves szavak. Köszönjük Ildi.

    VálaszTörlés
  7. Ez a bejegyzésed nagyon elgodolkodtató volt...
    Őszintén örülök annak, ha a kinti életben megtalálod a harmóniát, örömet, izgalmat!
    További sok-sok szép kinttöltött napot kívánok!
    De azért nehogy "ott felejtődj",mert hiányzol!!!

    VálaszTörlés