2009. szeptember 17., csütörtök

Hejho!!

Kedves mindenki!!!
Ujra itt,tele sok jo es rossz emlekekkel.Tegnap es ma nem volt net,nagy meglepetesemre az elobb bekapcsoltam a gepet,nem volt net ismet es elkezdtem mindent ki be huzkodni es lett net:) nagy szereles volt!!;D
Szoval kedden kepzeljetek megkezdodott a sulim Nekem is,bar csak heti egyszer fogok jarni este majdnem 2 orara,valami talan ragad majd ram...spanyol!!
Kis kesessel elindultam kb 7.10 korul,s mar ekkor verekedes volt az utcan,negerek csataztak,mert oszzevesztek kosarazas kozben,de olyan durvan es olyan sokan voltak,hogy az egesz utszelesseget elfoglaltak,igy gondoltam nem megyek keresztul rajtuk inkabb megkerultem egy blokk hazat,a metro persze kesett,s mikor leszalltam azt sem tudtam merre induljak...mindent osszeveve sokat nem kestem,csak kb 10 percet. Azert jo az osztaly mert eleg kis letszamban vagyunk,kb 15 fo igy jobban haladunk stbstb... a korosztaly eleg vegyes,sztem en vagyok a legfiatalabb a legidosebb pedig 50 felett van:PSzoval soha nem keso nyelvet tanulni emberek!!!!
Jo volt a hangulat vegig,sztem szeretni fogom,csak sajnos mint mindenhol itt is tanulni kell,gyakorolni stb stb es eleg keson van,mar alig vartam hogy hazaerjek es fekudjek aludni..nem is tudom,kb fel 11 utan vmivel ertem haza,reggel meg koran keles...es a masik negativum..kell vennem egy konyvet az orara,ami $150 plusz a ket szotar... sokk! igy azt hiszem kicsit csusztatom a laptop vetelt. Es ma nagy oromomre a telom is bekrepalt, mikor bekapcsolom fogja magat es kikapcsol egyszerre,meg addig sem jut el,hogy pinkodot kerjen,nem tudom mi tortent vele de valoszinu csak idos mar szegeny..ebben pedig csak az a szomoru,hogy azt hiszem elvesztettem az osszes telefonszamot es kepeket ami a telon volt mert nem simkartyan taroltam oket,ugyhogy kerlek Titeket,akik olvassatok ezt a par sort,kuldjetek el mailben a teloszamotokat,mert most senkie sincs meg..:(
Aztan haladok tovabb...tegnap mar nem emlekszem pontosan mi tortent..rossz volt az ido nagyon,huztam vontam a babakocsit szerteszet a varosban,s este vegre hazaertem es nem volt net..:(ugyhogy mentem aludni:)
ma pedig szinten jobbra balra maszkaltunk,nagyon sok suli utani progijuk van a skacoknak,nem is csodalom igazabol,hogy este micsoda hisztit le tudnak sokszor vagni,mar nagyon kivannak mire hazaerunk.
Es ma este tortent az elso fergeteges hisztiroham..mikoris oli (a 3eves) kiborult es (neztem az oran) fel oran keresztul torka szakadtabol sikitozva uvoltott es bogott. ugy alakult az egesz,hogy este mar nem volt ido furdesre csak gyors zuhanyzasra.Gussal nem volt semmi gond,megertette,s mar bent is volt a kadba.Mig bent voltam vele a furdoben,hallom,hogy Oli a szobajaban uvolt,hogy marpedig o furdeni akar...segitettem levetkozni,elmagyaraztam mit miert miert nem lehet most,stb...hozzateszem,ha engedtem volna beleulni a kadba,tuti elaludt volna benne,olyan faradt volt,zuhizni viszont kellett mert tegnap is kimaradt es este pecsettel jatszottak,szoval mindenuk csupa tinta volt. Mire beertunk a furdobe,Gus kesz is volt,s betettem Olit a zuhi ala.ennyi kellett,s ugy elkezdett sikitani,uvolteni,ilyen magas es hangos hangot gyerek torkabol meg nem is hallottam!!!De mintha forro vizet ontottem volna ra,vagy nyuztam volna!!!Borzalmas volt! A labai megfeszultek,rangatozott,total brutal hisztiroham,s mar beszelni sem lehetett hozza,mert nem tudtam olyan hangosan beszelni,hogy azt meghallja!!Kb 10 perc utan,ugy belilult a nyaka es a feje,hogy hihetetlen,a szemei tiszta vorosek lettek,ilyet en meg nem lattam!!Ugy megijedtem,hirtelen nem tudtam mit csinaljak,mert akkor mar probalkoztam mindennel...kimentem es kicsit nyugodni hagytam,semmi...visszamentem,megkerdeztem akar e inkabb furdeni..nem...kiszallsz?...nem...bentmaradsz?...nem...kell jatek?....nem....kimenjek?...nem....itt maradjak?...nem...akarmit kerdeztem nem volt a valasz,szoval hagytam es vartam mikor hagyja abba,s mikor mar nagyon meg voltam ijedve leontottem egy nagy pohar hidegvizzel,s kb 5 masodpercre csend lett...aztan folytatta,megint leontottem. A 3. pohar viz utan abbahagyta a bombolest es foldhoz vagta magat es csak szipogott.Na egy kicsit megnyugodtam,mert mar nagyon feltem,hogy elkezd fulladni,viszont ugy megkovult,meg a labujjai is meg voltak feszulve ,mindene, nem tudtam megmozditani olyan merev volt. kb 5 percet vartam mire ki tudtam venni a kadbol es elernyedt kicsit a teste.Aztan lassan sikerult felvenni a pizsit s vegul hozzambujt es elolvastunk egy konyvet es ment aludni,kb ket perc aladt bealudt.
en nem tudom,ez normalis??????????ok,hogy gyerekhiszti,de ilyen durvat meg nem lattam,meg most is gorcsben van a gyomrom,ha ragondolok...
viszont hetvegen ugy nez ki szabad leszek,elmennek itthonrol szombaton es csak vasarnap jonnek haza,azt hiszem kifekszem valahol a fuben es kipihenem ezt a ket hetet,mert mar..mert mar ramfer!!
Azt hiszem ennyi volt mit meg akartam ma osztani Veletek:)
Puszko!!

5 megjegyzés:

  1. Szia!
    Örülök, hogy ilyen sokat írtál, remélem azért nem veszik el ezek a hisztik a kedvedet, sajna ez elő fog még fordulni, de a hidegvizes pohárnál nincs is jobb megoldás. Mikor én bébiszetterkedtem a kisFanni levedgőt felejtett el venni hiszti közbe és orral a járólapnak ütközött, dölt a vér az orrából, de legalább nem ordított :)!
    Hál istennek az első ilyennél ott volt az anyja is és megnyugtatott, hogy ez "természetes" Fannika mindig ezt csinálja ha nem kap meg valamit, onnantól fogva nem is mondtam neki ellent:)
    Sok puszz
    Hugi(a képek nagyon jók csak így tovább!!!)

    VálaszTörlés
  2. Hello! Oh my God! bizti akarod ezt csinalni? :) nem csoda hogy radfer a pihi. remelem nem veszik el minden energiadat a skacok. a hideg vizes megoldas mindig jo. mindig tarts magadnal egy palack hideg vizet :D ki tudja mikor lesz ra szukseged... na megyek is,oram lesz. de rad azert mindig tudok idot szakitani,hogy elolvassam mi a helyzet a nagy vilagban! puszika! kitartas

    VálaszTörlés
  3. Szia Zsófi,

    Én is láttam már ilyen esetet, még orvosként nekem is ijesztő tüneteket tudnak produkálni
    A gyermekeknél előforduló állapotot régebben un. affektív apnoénak nevezték. Nagyobb csecsemőknél és kisdedkorban észlelhető, tehát 6 hónapostól 4 éves korig. Ez egy eszköz a környezet feletti uralom megszerzésére, mely akkor kezd kialakulni, amikor a kicsi el akar érni dolgokat, helyzeteket, babusgatást, de nincs meg hozzá a szükséges motoros készsége
    (járás, beszéd), ereje, gyakorlata, ismerete. Tehát hevesen, látványosan kifejezi haragját, csalódottságát a környezete felé. Természetesen, ha valamilyen testi baj még fokozza a rossz közérzetét (hasfájás,fáradtság, fogzás), nyilván még türelmetlenebb. A légzésvisszatartás ijesztő látvány, elkéküléssel , megfeszüléssel járhat, de ritkán jut el eszméletvesztésig. Ha ez bekövetkezik, még un. rángógörcs is jelentkezhet. Semmi köze tehát ennek a dolognak a légzőrendszer, a tüdők állapotához. Amennyiben ez gyakran ismétlődik, természetesen gyermekgyógyászati, neurológiai kivizsgálás szükséges, azért hogy kizárják a komolyabb betegséget vagy az epilepsziát. Ha ez eredmények negatívak, teendő a következő: lehetőleg ne reagáljanak a zsaroló magatartásformára, csak akkor avatkozzanak be, ha már szükséges, határozottan zökkentsék ki ebből az állapotból a gyermeket, ha elkerülhetetlen, alkalmazzanak erős ingert, ráfújást, akár hideg vizet. Sokszor fordul elő, hogy a gyermek, látva az előkészületeket, már elkezd levegőt venni.
    Nálad is bekövetkezhet ez már a fürdőszoba előtt. Ha okosan, jól kezelik ezt a helyzetet, tehát a szülök illetve a te aggodalmad miatti engedékenység ezt nem erősíti meg, ez el fog maradni, meg fog szűnni. Késői károsodást ez nem okoz, táplálkozással tehát nincs összefüggésben.

    Szóval nagyon sajnálom hogy ilyen nehéz gyereket kaptál,hála istennek az én gyermekeim soha nem vágták magukat földhöz , nem visitottak.
    Egymással is csak akkor veszekedtek durvábban mikor nem voltam otthon,egyszer hamarabb hazaértem hallom ám az ajtón keresztül hogy mindenféle "gamétának" lehordják egymást,na
    persze ki lettek rendesen osztva szóban persze...
    Nagyon nehéz a gyermeknevelés neked már ezek után könnyebb lesz a sajátot nevelni...

    sok puszi : Zsuzs
    P.S: Jók lettek a képek , még kérünk..

    VálaszTörlés
  4. Zsófim, büszke vagyok Rád, nagyon jót mosolyogtam, mert láttam magam előtt a szitut:D pihenj nagyot, vigyázz magadra! sok puszi: Ancsi
    ui. hiányzol..

    VálaszTörlés
  5. SZia Zsofi!

    Toth Szilvi vagyok. 1 evig en is babyszitterkedtem Pesten. A legkisebb, szinten 3 eves gyerekkel kb. 2 honapig nekem is voltak hasonlo gondjaim.
    Egyszer 3 orän keresztül üvöltött, verte magät a földhöz, totäl görcs volt a teste, es eztpärszor az utcän is eljäszotta, de ott "csak" fel ora volt.
    Szerintem ez sok gyereknel megesik ennyi idösen. Nälunk az volt a gond, hogy az Anyuka nemsokkal elötte leutazott egy idöre, es a gyerek utäna is nehezen viselte, ha nem lehetett az anyukäjäval. Aztän tuleltük ezt az idöszakot is.
    Bocsi, hogy ekezetek nelkül irok, de most Nemetorszägban vagyok, es itt mäs a billentyüzet!
    Szoval, kitartäst kivänok Neked!

    Szilvi

    VálaszTörlés