2009. december 2., szerda

Nekem megvolt Karacsony!:)

Nagyon,nagyon le vagyok maradva a blog irasaval,azt sem tudom hol kellene kezdjem... Kozben figyelem a magyar csajok blogjait...Szegyenlhetem magam! :)

Mult het ilyenkor azon gondolkodtam,hogy mar jo lenne,ha eltelne ez a het,hisz ezen a heten volt halaadas napja,ami azt jelentette,hogy a gyerkocoknek szunet van,tehat dolgoznom kell...jo sokat!!Kedden meg mentek suliba de joval hamarabb vegeztek,s hetfon mennek ujra iskolaba.

A szamitasaim elcsusztak,mert nem keddtol,hanem mar hetfotol egesz-napoztam. Az idosebb "fiam" lebetegedett (lazas volt) igy hetfon itthon maradt velem. Sok dolgom igaz nem volt mert egesz nap fekudt,rajzolgatott es a kedd is errol szolt,anyuka ment a kisebbik fiuert suliba,hisz a szuloknek is szabadnapjaik voltak. Mindez nem jelentette azt,hogy nincs szukseg ram..a programjaikat ugy szerveztek,hogy egyszer az egyik masszor a masik fiuval mentek el valahova,igy az egyik gyerekkel mindig en maradtam es vittem oket ide-oda. Szerdan a kisebbel voltam,elmentunk az egyik baratjahoz jatszani ahol volt mar vagy 8 gyerek..

A fiu akihez mentunk a kedvencem Ollie osztalyabol. Egy mosolyalbum es mindemellett gyonyoru szep kis arca van es szoke hosszu gondor furtjei.. annyira kis helyes! Nem is tudom pontosan,ok milyen nemzetiseguek,de valami spanyol anyanyelvu orszagbol jottek,otthon mindig spanyolul beszelnek(3an vannak testverek),es az o babysitteruk is spanyol. Ok is Brooklynban laknak (Dumbo-ban) kozvetlen a Manhattan hid mellett,a 19. emeleten. Minden szobajuk fala uvegbol van,ugye nem kell mondanom milyen a panoramajuk...? Ezert szeretek naluk lenni,nagyon sokat ulok az "ablakukban" es csodalom a varost,a szabadsagszobrot,a hatalmas epuleteket,mindent,ami Manhattan. Ha legkozelebb megyunk hozzajuk megprobalom nem elfelejteni vinni a fenykepezom,mert gyonyoru! Csak az a baj,hogy az egesz lakas be van kamerazva es ha esetleg visszaneznek,hogy en a lakasukat vagy lakasukbol fenykepezgetek,nem tudom milyen neven vennek...

Ez a csalad tipikus nagyvarosi-amerikai eletet el. A szulok nagyon sokat dolgoznak,ha otthon vannak pedig a kedvenc elfoglaltsaguk a tv-nezes. Szeretik ha a gyerekek csendben elvannak,igy oket is a tv ele teszik,a mindennapi kajajuk pizza,gyorsettermi zsiradekok narancsle,almale es persze Diet Coke Mert az nem hizlal :)

Szoval szerdan delelott mikor megerkeztunk,becsengettunk,anyuka nyitott ajtot,s mondta,hogy nagyon halkan surranjunk be a gyerekszobaba,mindenki ott ul es mesenezes a progi...mi mas?:)

Le is huppantunk a tobbiek koze,s meg vege sem volt a mesenek,anyuka mar allitott be,hogy mindenki maradjon a helyen,mar teszi is be a kovetkezot...A masodik mese kozben megerkezett a pizza,anyuka kihivott,hogy segitsek a szeleteket tanyerokra tenni es vigyem be nekik,mindenki olebe,de ugy,hogy eszre se vegyek,nehogy felalljanak es az asztalnal akarjanak enni,mert akkor felborul a fegyelem:D Hat ezen csak mosolyogtam egyet es behordtam a pizzat. Mindenki elkezdte enni,kozben tatott szajjal elkezdtek csipegetni,a paradicsomszoszt kentek mindenfele,az almalevek borultak,minden ragadt...de nem szamit,delutan ugyis jon a takaritono :)

Mellettem egy kinai kislany ult es a harmadik mese kozben belesuttogta a fulembe,hogy o mar nagyon unja,nincs-e kedvem jatszani vele. Halkan elkezdtem kutatni a szobaban milyen jatekok is vannak es talaltam egy jo kis puzzle-t. Elkezdtuk rakni persze titokban,de vegul 10 perc utan szinte az osszes gyerek otthagyta a tv-t es egyutt raktuk,mar az 5. hatalmas meretu puzzle-t. Ekkor anyuka belepett es ketsegbeesett arccal megkerdezte tolem,megis mit csinalunk... Igazabol alig tudtam szohoz jutni.Ezt magyarazni kell??:)

Vegul megdicsert mindenkit,hogy milyen ugyesen kiraktak a kepeket,de most mar jo lenne,ha mindenki visszaulne a helyere...:) Ekkor borult fel a fegyelem,mert paran ezt,paran azt a meset akartak nezni,s nem sikerult dulore jutni.

Anyuka tisztaba rakta a helyzetet.. :

"Oke..akkor akik a Verdak-at akarjak nezni,azok 10 percet varjanak es jojjenek be az en szobamba es ott megnezhetik. De csak 10 perc mulva mert akkor lesz vege az en filmemnek."

:D

Szoval a nem tudom hanyadik mese utan vege lett a playdate-nek (igy hivjak ha a gyerekek elmennek egymashoz jatszani) es hazajottunk. Persze itthon nem mertem elmondani,hogy a gyerek aznap mennyi csokit chipset almalevet es pizzat evett..:) mert nalunk ez megengedett.. Szerencsere!!

Este mikor vegeztem,mar indultam is Csillihez,mert az o csaladja elutazott par napra,Csilli egyedul maradt es meghivott parunkat magahoz egy halaadasi vacsorara:) Tejszines brokkolis teszta,sushi,lasagna,mozarella,sargadinnye..csupa finom vega etelek kerultek az asztalra,ha ragondolok milyen jot ettunk nala,meg most is ugy erzem telve vagyok tole:)


Ezen a kepen sajnos nem vagyunk mind rajt.. Ewa,Milana,Laura es en a vacsival..:) Pont a tobbi magyar csajszi hianyzik: Dori,Zsuzsi es Csilli lemaradtak,de sajnos kozos kepet nem csinaltunk.
Csutortokon volt az igazi halaadas napja,a legtobb aupair szabad volt,igy sokan bementek Manhattanbe ahol volt egy nagy felvonulas halaadas alkalmabol..erdemes lett volna elmenni,csupa jokat hallottam rola (Evi volt,csinalt is jo kepeket,nala megnezhetitek) de nekem sajnos itthon kellett lennem igy nem mentem be.
Az eredeti terv csutortokre az volt,hogy elmegyek a csaladdal Long Island-re a tobbi csaladtaghoz,a nagy halaadasi vacsorara. Ezt kb ugy kell elkepzelni mint nalunk egy nagy karacsonyi vacsorat. Mindenki felveszi a szep ruhajat,az asztal tele van elo,fo es uto-fogasokkal, az egeszben megsutott pulyka pedig az asztalon virit. Mivel "apukank" lebetegedett es nem volt kedve Long Island-ig utazni, egy barat csaladhoz mentunk ide Brooklynba. Du 4 korul odamentunk,felvettuk az ottani gyerekeket es elmentunk egy jatszoterre,mig a vacsi keszult... Baseballoztunk,fociztunk egy kicsit es amikor mar jol atfagytunk,visszamentunk ahoz a csaladhoz ahol toltottuk az estet. Ez a csalad az,akivel meg szeptemberben egyutt voltunk nyaralni,igy ismertem oket,jo volt oket ujra latni,bar soha nem voltak szuper-baratsagosak,de azert megis... Kb 20an lehettunk gyerekekkel,baratokkal,az o csaladtagjaikkal egyutt. Eloszor kicsit furan ereztem magam,belecseppentem egy mar osszeszokott tarsasagba egy unnepkor... De bevagodtam a konyhaba a tobbi fozo anyuka melle,es egybol hozzam is szoltak: "Segitenel krumplit pucolni?:)" Igy kezdodott az ismerekedes,beszelgetes,majd mikor vegeztem lecsapott ram a nagypapa.:) A vendeglato csaladbol az anyuka szulei voltak meg ott vendegsegben. A nagypapa egy 80 eves bacsi,aki nagyon baratsagos,mosolygos,mindenkivel szoba elegyedo oreg bacsi,aki eszrevette,hogy ott vagyok,meg nem ismer igy odajott hozzam beszelgetni. Mint kiderult,a haboru alatt 1 evet Ausztriaban elt (Salzburgban) es mindig is el szeretett volna menni Magyarorszagra mig ott elt,de nem engedtek at a hataron. Volt boven temank,elmeselte az egesz kis katona eletet,meselt a helyrol ahol most lakik (Ohio) es meg is hivott egy hosszu hetvegere vagy egy hetre hozzajuk,ugyanis nagyon sok magyar baratja van es be szeretne nekik mutatni :) A hosszas beszelgetes utan bementem a gyerekekhez egy kicsit,majd egy anyuka bekialtott,hogy uljunk asztalhoz,a vacsora talalva!
Mire odaertem mar csak egy hely volt szabad az asztalnal..:) amit nekem szantak..megis kik koze esett a hely? Hat a nagypapi es nagymami koze,a nagymami mellett pedig a masik nagymami ult..Huha..gondoltam,jo kis tarsasagom lesz az este :)
Az este vegere orultem a sorsnak,hogy oda kerultem kozejuk. nem gondoltam volna,hogy enniyre fogom elvezni a tarsasagukat,nagyon murisak voltak,belevontak minden beszelgetesukbe es erdekes temakrol is beszelgettunk.Az egyedulallo nagymami 78 eves volt, muvesz, festo a szakmaja es meg most is fest,kiallitasokra jar,nagyon sokat beszelt a muveszetrol,munkairol..nagy tarsasagi eletet elo no,akibol csak ugy sugarzik a "bolcsesseg". Amasik nagymami temaja az o csaladfaja volt..hogy milyen kiralyi felmenoi vannak:) Kicsit ugy ereztem magam,mintha egy filmben lennek,tenyleg annyira jol telt az este,a tipikus amerikai eloregedett temak..:) A nagypapi 3 temarol beszelt egesz este. Nagyon sokat beszelt a kedvenc filmjeirol,hogy melyik moziban volt utoljara,a kedvenc szineszeirol(..a vacsora kozben sokszor meg is kocogtatta a poharat es feltett fura kerdeseket..pl.:hogy most nem jut eszebe ki volt a foszereploje ennek vagy annak a filmnek..nem emlekszik,nagyon zavarja es mivel senki nem tudta a valaszt,odafutott a gephez es a google-on megkereste..) A masik tema az volt,hogy miket szokott az interneten rendelni (pl.:talalt egy jo oldalt ahol nagyon olcson lehet jo fogfeheritot venni es meg ingyen mintat is kuldenek :) ) El sem hittem,hogy mindezekrol egy 80 eves beszel!:)
A harmadik tema pedig a csaladja volt.Elmeselte nekem az egesz csaladi eletet,hogy van 3 gyereke, egyik itt lakik,masik Floridaban,a harmadik lanya pedig leszbikus es a felesegevel el Californiaban,most akarnak orokbe fogadni egy gyereket es mennyire buszke rajuk... egyedul azt banja,hogy milyen messze el egymastol a 3 lanya,igy nagyon sokat kell repulnie.
Az vacsora vegen
(vacsora: egybepulyka,krumplipure, edeskrumplipure,salik,toltelek,valami kaposztas husos kotyvalek, afonyaszosz, toktorta...nekem a vacsim krumplipure volt afonyaszosszal mert sajnos mindenben volt hus de igy is boven jollaktam)
vettuk a cipoinket,kabatainkat,elbucsuztunk es meg mielott kileptem volna az ajton,hallom,hogy valaki utanam kiabal: "Zsofi,Zsofi varj csak egy pillanatot!!"
Hatraneztem es latom,hogy a nagypapi fut felem,kezeben egy cedulat lengetve. Leirta nekem a pontos cimet,mobilszamat, hazitelefonjat,e-mail cimet es az en mail cimemet is elkerte :)
Mindenkeppen szeretne,ha tavasszal elmennek hozzajuk Ohio-ba, ezert adta meg minden elerhetoseget :) Nem vagyok benne biztos,hogy kihasznalom majd az alkalmat...de akkor is! Nem aranyos??:)
A halaadas utani penteket Black Friday-nak hivjak. Ennek a lenyege az,hogy minden boltban nagy learazasok vannak, Igaz ez is valtozo. Van ahol mondjuk csak 10-20%-ot engednek,van viszont olyan is hogy 56-60%-ot vagy egyszeruen csak par $-t kernek a termekekert. Ilyenkor a boltok nagyon koran nyitnak (van ami mar reggel 4kor nyitott) mert nagyon sok emberre szamitanak,es altalaban be is jon nekik,mindenki ozonlik az utcakon,boltoznak,mintha az eletuk fuggne tole,megvesznek mindent meg akkor is ha nem kell,hisz OLCSO! En ebbol kimaradtam mert dolgoztam,de lehet,hogy nem is baj,igy semmit nem koltottem :)
Es vegre eljott a hetvege,egyik napom szabad volt es pihentem egy kicsit..:)
Igy telt a "karacsonyi hetem"...persze itt is lesz karacsony,de en megis ugy ereztem,mintha a mult hetem lett volna az. Az idei igazi karacsonyi hetem terveirol pedig meg nem irtam...errol majd kesobb....elozetesben annyit rola,hogy eleg lesz egy furdoruhat felvennem..:)
Puszi!!!

2 megjegyzés:

  1. Jajj mennyit nevettem, eszméletlen a nagymamis,nagypapis story!!!

    VálaszTörlés
  2. Hát ez a nagypapi :))) Nagyon édes! Menj el hozzá, ismerkedj össze az ottani magyarokkal (én i svoltam Ohioban, és találkoztam is magyarokkal, meg mondták is, hogy sokan laknak arrafelé).

    VálaszTörlés